عضو موسس مجتمع آموزشی بعثت با بیان این که جشن تکلیف تصمیم است و باید عزم و اراده خود را بر ترک معصیت و انجام فرائض استوار کرد، گفت : جشن تکلیف آغاز یک عمر عبادت و بندگی خداوند است

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید جواد اسدیان، عضو موسس مجتمع آموزشی بعثت در هجدهمین جشن تکلیف نوجوانان مجتمع آموزشی بعثت که در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، گفت: یکی از نعمت‌هایی که خدا به ما عطا کرده، فرزندان برومند است. امشب شاهد برگزاری جشن تکلیف و بندگی عزیزانمان هستیم.

وی افزود: امشب عزیزان ما با خدای خویش برای یک عمر بندگی، طاعت و عبادت عهد می‌بندند. امشب شب رحمت و برکت و نورانی است. امشب جشن تصمیم است و باید عزم و اراده خود را بر ترک معصیت و انجام فرائض استوار کرد. نوجوان بر اراده خود استوار می‌مانند اگر تصمیم بگیرند.

اسدیان عنوان کرد: از اولیاء دو تقاضا دارم. فرزندان را بر این تصمیم کمک کنیم و یاریگر آنها باشیم. یکی از ویژگی نوجوان این است که اگر قصد و اراده کند بر آن پافشاری می‌کند. من از اولیاء محترم می‌خواهم در این اراده بزرگ، اراده معنوی فرزندان را کمک کنند.

عضو موسس مجتمع بعثت با اشاره به دانش آموزان که در جمع‌های محرم و نامحرم خطاب به والدین اظهار کرد: نوجوان بالغ، مکلف و مسئول است، در امور زندگی با آنها مشورت کنید. اسدیان خاطر نشان کرد: خداوند قابلیت عبادت را در وجود آنها قرار داده است، ِلذا شما هم بر بلوغ آنها شک نکنید که مشاورین امین برای شما خواهند بود. بر قبول مسئولیت آنها شک نکنید که اگر مسئولیت واگذار شود از عهده آن بر می‌آیند.

اجرای نمایش طنز توسط عمو نواب، مراسم ادای احترام مقام رفیع پدر، احترام به مقام شامخ معلم و ادای احترام نسبت به مادر، توسط چند دانش آموز به نمایندگی از دیگر دانش آموزان مجتمع آموزشی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان مراسم ۲۰۰ دانش آموز مکلف، دست در دستان یکدیگر با مدد از سیدالشهدا(ع) به قرائت عهدنامه پرداختند و کیک جشن تکلیف برش خورد.

شایان ذکر است؛ مجتمع آموزشی بعثت ۱۰ شعبه در مقاطع تحصیلی مختلف در مشهد دارد. دبیرستان بعثت با وجود یک واحد رتبه اول کنکور شرق کشور را دارد. همچنین این واحد در مسابقات علمی و المپیاد نماینده داشته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *