در راستای تکوین گفتمان ملی تربیت معلم در کشور ششمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی تربیت معلم با رویکرد معلم آینده، در مشهد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر محمد رضا دیمه‌کار، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی و ششمین همایش ملی تربیت معلم که در محل پردیس شهید بهشتی برگزار شد، گفت: سابقه مراکز تربیت معلم در کشور یک سابقه بیش از ۱۰۰ سال دارد.

وی افزود: تداوم و تکامل تربیت معلم در سال ۱۳۹۲ منجر به تاسیس دانشگاه فرهنگیان شد و همه مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام دادند. پیشرفت جامعه به مدرسه و معلم وابسته است.

دیمه کار خاطر نشان کرد: تمام جوامعی که شاهد پیشرفت آنها هستیم از سالیان دور به تربیت معلم نظر داشته‌اند. دانشگاه فرهنگیان به تعبیر مقام معظم رهبری مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور است.آینده کشور ما وابسته به تربیت معلمانی است که آینده نگر باشند.

 

وی یادآور شد: بر این اساس در ششمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی تربیت معلم، رویکرد معلم آینده را در نظر گرفته‌ایم. این همایش در ۱۴ اردیبهشت ماه در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *