رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان این که بهورزان به سلامت جامعه کمک زیادی می کنند ،از جذب ۵۵ هزار بهرورز در امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت اظهارداشت:70 درصد جامعه درگیر بحث سلامت هستند،  این در حالی است که در برخی از مفاهیم حوزه سلامت اگر مشارکت جامعه، سازمان‌ها و گروه‌ها نباشد، عملا چیزی به عنوان سلامت نخواهیم داشت.

وی شعار سلامت برای همه با پزشکی خانواده را عنوان هفته سلامت امسال دانست و افزود: امسال بخاطر اهمیت به سلامت طرح پزشکی خانواده بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد ضمن اینکه 55 هزار پذیرش بهرورز امسال در سطح استان خواهیم داشت.

کیانی تصریح کرد: پزشکی خانواده پوشش همگانی سلامت ،جوانی جمعیت وسالمندی سالم ،دسترسی عادلانه به سلامت ،جامعه سالم و رشد تولید ،اقتصاد خانواده وپزشکی خانواده ،سلامت و رسانه وهمچنین پزشکی خانواده وسبک زندگی سالم از برنامه‌های روز شمار این هفته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد دسترسی افراد به خدمات سلامت را از مهمترین اهداف علوم پزشکی دانست وگفت: نیازهای مهم ما در راستای فرهنگ سازی درست است، این که تلاش کنیم درحوزه آموزش به چه شکل زندگی کنیم تاسالم بمانیم و نقش سلامت را در زندگیمان پررنگ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *