مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: مانور تمام عیار امداد و نجات با استعداد مراکز هلال احمر سه استان کشور در مشهد برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر محسن ذاکریان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در راستای افزایش سطح آمادگی و هماهنگی بین دستگاهی اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری یک مانور تمام عیار در مشهد کرده است.

وی با بیان این که مانور یا تمرین تمام عیار امداد و نجات با برنامه وقوع زلزله فرضی به قدرت ۶.۲ ریشتر در جاده کلات طراحی شده است، ادامه داد: بر اساس وقوع این زلزله فرضی شهر مشهد تحت تاثیر قرار گرفته و به عنوان نمونه منطقه خواجه ربیع  این کلانشهر به عنوان کانون اصلی خدمت رسانی در این حادثه فرضی انتخاب شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در زمینه وقوع حوادث مختلف با وجود طرح کامل تقسیم وظایف بین دستگاهی در زمان بحران اما ناهماهنگی میان دستگاه ها می تواند فرآیند خدمت رسانی را با چالش و تاخیر مواجه کند.

وی تاکید کرد: در برگزاری این تمرین تمام عیار که در روز چهارشنبه هفته جاری پیش بینی شده است، کلیه آمادگی دستگاه های مختلف در زمان بروز حادثه ارزیابی می گردد.

ذاکریان افزود: این مانور در نوع خود در کشور بی سابقه و محوریت برگزاری آن در شرق و شمال شرق کشور با استان خراسان رضوی است البته دو استان خراسان شمالی و جنوبی نیز به عنوان استان های پشتیبان ما در این تمرین حضور دارند.

وی با اشاره به پرواز سه فروند بالگرد در زمان برگزاری این مانور، اضافه کرد: تعداد دو تیم از استان‌های خراسان شمالی و جنوبی به استعداد هر تیم ۱۵ نفر به یاری نیروهای خراسان رضوی می‌شتابند.

ذاکریان بیان داشت: حضور ۱۵۰‌ نیروی امدادی از شهرستان های خراسان رضوی و ۶۰ نیروی واکنش سریع از استان‌های سه گانه و بکارگیری بخشی از ناوگان امداد و نجات از دیگر ویژگی های این مانور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *