مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از تدارک و برنامه ریزی برای اجرای طرح زیست عفیفانه با شعار «زندگی و بالندگی» در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر احد فرامرز قراملکی در نشست خبری آغاز دوره آموزشی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش آموز که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پس از مذاکراتی که با نهاد ریاست جمهوری مبنی بر ضرورت ارائه آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برای والدین در تربیت زیست عفیفانه فرزندان انجام شد، اجرای این طرح با شعار «زندگی و بالندگی» کلید خورد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مراد از بالندگی را رشد مستمر فرزندان توسط والدین ذکر کرد و افزود: در همین راستا نقشه عملیاتی بر اساس نیازسنجی چند وجهی طراحی و اجرا شد و پژوهشگران و استادان دانشگاه فردوسی مشهد، محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی دست به دست هم دادند تا یک نیاز سنجی چند وجهی ارائه دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گام بعدی پژوهش‌های وسیعی در خصوص تحقیقاتی که در غرب به ویژه در حوزه اخلاق فمنیستی در مورد مراقبت انجام شده، صورت پذیرفت و آورده این پژوهش‌ها طراحی و تدوین ۲۹ درسنامه با محوریت مهارت‌های والدین در بالندگی فرزندان بود.

قراملکی با بیان این که برای این درس نامه‌ها ۲۹ سناریو توسط تیمی هنرمند در تهران ساخته شد و درسنامه‌ها تبدیل به درسنامه‌های چند رسانه‌ای شدند، گفت: این درس‌نامه‌ها در مرحله نخست برای ۱۰ هزار والدین در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اصفهان و یزد اجرا می‌شود و در مرحله بعدی به صورت ملی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: درسنامه‌ها برای ۵۳ نفر که توسط آموزش و پرورش از سطح کشور معرفی شده اند در یک دوره تربیت مدرس سه روزه در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاحیه این مراسم پنج شنبه ۲۶ مردادماه با حضور خانم خزعلی، معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری، صحرایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضا هیئت امنای بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که این دوره‌ها سنین دبستان و دوره نخست دبیرستان را در بر می‌گیرد، گفت: عقاید و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور نخستین بخشی بود که در این دوره‌ها مورد توجه قرار گرفت و در این نیاز سنجی اصلی‌ترین بحث مطالعه عناصر بوم شناختی و زبانی بود همچنین به این مهم توجه شد هیچ ناسازگاری با عناصر اقلیمی و فرهنگی نباشد و همسویی مورد تاکید قرار گرفت.

وی به برخی از موضوعات این درسنامه‌ها اشاره کرد و گفت: عشق بی پایان والدین به فرزندان و جهت دهی این عشق به سمت بالندگی و سلامت آنان، ریشه درونی این بالندگی و سلامت، توانایی‌های درونی شگفت انگیز فرزندان، استفاده از توانمندی در سلامت و بالندگی، عفت و خود مراقبتی و… برخی از موضوعات این ۲۹ درسنامه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *