نمره ۲۰ این هفته به آموزش و پرورش خراسان رضوی داده می‌شود

هفته گذشته در نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام شد، مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان پول اولیا بابت ثبت نام در مدارس دولتی به آنان بازگردانده شده است.

این یک واقعیت است که در سال‌های گذشته همیشه هنگام ثبت نام دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی چالش دریافت شهریه را از والدین داشته ایم، از یک سو آموزش و پرورش مخفیانه به مدیران مدارس اعلام می‌کرد ازدانش آموزان شهریه بگیرند، از سوی دیگر در رسانه‌ها رسما اعلام می‌شد هیچ مدیری حق دریافت شهریه را ندارد.

متاسفانه این موضوع کم کم تبدیل به فرهنگ در میان مدارس شده بود،  مدیران بی مهابا از اولیا پول دریافت و والدین هم از سر ناچاری پول پرداخت می‌کردند.

اما از سال گذشته اتفاقات دیگری افتاد با اعلام بخشنامه آموزش و پرورش خراسان رضوی هیچ مدیری حق دریافت پول جهت ثبت نام از دانش آموزان به جز بیمه و کتاب را نداشت

این موضوع ابتدا در میان مدیران مدارس شوخی تلقی شده بود، اما این بار واقعیت داشت سال گذشته مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از پول دریافتی اولیا به هنگام ثبت نام به آنان برگشت داده شد و با ۱۱۵ مدیر متخلف برخورد شد که امسال نیز این روند ادامه دارد .

نمره ۲۰ این هفته به آموزش و پرورش خراسان رضوی داده می‌شود، عرض تبریک به جناب آقای سید امیر شوشتری مدیر کل این اداره که با مدیریت و درایت خود جلوی اجحاف به اولیا را گرفت و از تبدیل یک موضوع غلط به فرهنگ در مدارس کشور، جلوگیری کرد.

برای ایشان و تمام همکاران آموزش و پرورش آرزوی سلامتی و توفیق در آغاز سال تحصیلی جدید را داریم.

 

نویسنده : سید حسین میرپور

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پاژنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *