مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی از استقرار ۱۱۰ پست امداد و نجات به منظور ارائه خدمت به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر محسن ذاکریان در دومین نشست خبری قرارگاه عملیاتی خدمت رسانی به زائران دهه پایانی صفر که در محل سالن سردار صلح جمعیت هلال‌ احمر مشهد  برگزار شد، اظهار کرد: در این دهه سه حوزه خدمت به زائران را در دستور کار داریم.
وی افزود: حوزه اول اقدامات ما، ارائه خدمات امداد و نجات  است. ما در مسیر زائران به طور ثابت 28 پایگاه امداد جاده ای داریم اما به طور ویژه در دهه پایانی صفر به ویژه در مسیر زائران پیاده این رقم به 110 پست امدادرسانی افزایش یافته است تا سریعا نیاز زائران رفع شود.
وی بیان کرد: استقرار یک پایگاه ثابت امدادی در حرم مطهر رضوی در دستور کار داریم و برای عملیاتی کردن آن منتظر هماهنگی مجموعه آستان قدس هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به موضوع اسکان زائر اشاره کرد و گفت: در این حوزه خدمت رسانی از سال گذشته آغاز شد. از سال گذشته اسکان زائران از یک دغدغه استانی به یک دغدغه ملی تبدیل شده و به دنبال آن جمعیت هلال احمر ظرفیت‌ های خودش را در اسکان به صورت ویژه فعال کرد.

وی ادامه داد: آمادگی ما در فراهم نمون اسکان حداقل دو برابر نیاز امسال است و سال گذشته نیز یک سوم ظرفیت ها عملی شد.

ذاکریان طرح «قدم به قدم تا مسیر بهشت» را عنوان و خاطرنشان کرد: در این طرح در سه روز پایانی دهه آخر صفر و انسداد مسیرها به دلیل شلوغی ، 800 تا هزار ویلچر را در پنج ایستگاه در این مسیرها فعال کرده ایم و سه هزار و 200 نفر از جوانان هلال احمر سراسر کشور برای زائران سالمند و کم‌ توان در چهار محور به زائران خدمت‌ رسانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *