نمره صفر این هفته مجددا به شورای اسلامی شهر مشهد داده می شود، دسته گل های پی در پی این شورا دیگر پائیز را برایمان زمستان کرده است و هر روز اتفاقات عجیب و غریب در این شورا می افتد.

هفته گذشته بود که در یک اقدام بی سابقه شورای شهر به جان خیابان های مشهد افتاد و نام خیابان ابومسلم را به نام یک شهید بزرگوار که اتفاقا نام او هم مسلم بود، تغییر داد.

این که نام طاغوتی خیابان ها، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تغییر و به اسامی شهدا و یا اسامی ائمه تغییر پیدا کرد، کاری بسیار خوب و پسندیده بود . بالاخره ما در این شهر میدان امام حسین (ع) و خیابان امام رضا (ع) داریم که با شنیدن نام آنها دل و جان مان جلا می گیرد.

اما این که ناگهان خیابان ابومسلم که سال ها در این شهر با همین نام شناخته می شود به نام یک شهید تغییر می یابد، ظلم به آن شهید بزرگوار است ، نام شهید مسلم را روی خیابان می گذارند تا دهان معترضین را ببندند. این تغییر نام کج سلیقگی است، آخر چرا شورای شهر از نام شهدا سواستفاده می کند، چرا شهید مسلم را وجه المصالحه کارهای اشتباه خود قرار می دهد؟

ابومسلم نه طاغوتی بود و نه در دربار پهلوی کار می کرد، یک عکس از او ندارید که دست فرح را بوسیده باشد، او حتی ساواکی هم نبود و در هیچ تظاهراتی به نفع شاه شعار نداد . اهل حرکات موزون و کنسرت هم نبوده و در هیچ پارتی هم دستگیر نشده بود .

چرا نام خیابانی که سال های سال مردم این شهر به نام ابومسلم می شناسند، عوض می کنید. ابومسلم چه هیزم تری به شورای شهر فروخته بود که این گونه نامش را از خیابان این شهر برداشتید، این کار مردم را سردر گم می کند. راستی مشکل شهر مشهد تغییر نام خیابان ابومسلم است ؟

نمره صفر این هفته دوباره به شورای اسلامی شهر مشهد داده می شود ، دیگر نمرات صفر شورا کم کم زیاد و نگران تجدید و رفوزگی شورا هستیم .

از دل پر درد جناب آقای حسن موحدیان رئیس شورا خبر نداریم، برای او از خداوند متعال بابت چنین همکارانی صبر و آجر مسئلت می نماییم.

 

نویسنده : سید حسین میرپور

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پاژنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *