وزیر آموزش و پرورش در آئین ارسال سومین کاروان تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: اگر می‌خواهید بیکاری را ریشه کن کنیم راهش آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، رضا مراد صحرائی در سفر به مشهد مقدس و حضور در آئین ارسال سومین کاروان تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: موضوع توسعه آموزش های مهارتی فنی حرفه‌ای موضوع بسیار مهمی است و یکی از جاهایی است که نشان می‌دهد هرچه خوبی در آینده می‌خواهیم باید بذرش را در آموزش و پرورش بکاریم.

وی افزود: اگر امروز با مشکل بیکاری مواجه هستیم دلیل آن کم کار کردن دیروز در حوزه مهارت آموزی و فنی و حرفه‌ای است و بسیار خرسندم که امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز به جمع دانش آموزان فنی حرفه‌ای و مهارتی ما افزوده شده است و این یعنی ۱۰۰ هزار بیکاری در آینده از همین امروز راهش بسته شده است.

وی با ابراز خرسندی اعلام کرد: امروز دانش آموزان پایه دهم فنی حرفه‌ای و کاردانش ما به حدود ۴۲ درصد رسیده است، یعنی ۴۲ درصد از دانش آموزان ما پیش از فارغ التحصیلی به مهارتی دست یافته‌اند که مانع بیکار شدن آنها می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به مسئولان کشور توصیه می‌کنم اگر به دنبال ریشه کن کردن بیکاری هستید راه آن تبصره ۱۸ نیست بلکه راه آن آموزش و پرورش و تقویت فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان‌های آموزش و پرورش است.

صحرایی افزود : مدیریت فعال یعنی ریشه کن کردن بی‌سوادی در دبیرستان‌ها نه اعطای شغل به بیکاران دانشگاه‌ها، مدیریت فعال یعنی ریشه کن کردن آسیب‌های اجتماعی در دبیرستان‌ها نه در شوراهای اجتماعی اگرچه همه آنها مهم هستند و توصیه من به عنوان معلمی کوچک از جامعه بزرگ معلمان این است که برای بستن آسیب‌ها در آینده همه به مدرسه برگردیم و در مدرسه سرمایه‌گذاری کنیم.

در این آئین مهندس جاسم حسین پور، مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: امروز بسیار خرسندم که با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و همراهان ایشان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی در هنرستان صیرفی شاهد اعزام کاروان تجهیزات به میزان ۹۰ میلیارد تومان به هنرستان های استان خراسان هستیم.

وی گفت: این تجهیزات در دو سال اخیر و در ابتدای دولت مردمی سیزدهم تهیه شده و در اختیار دانش آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌های حسابداری، نقشه برداری، الکترونیک، الکتروتکنیک، تاسیسات، ساختمان و صنایع چوب قرار می‌گیرند.

حسین پور افزود :  امیدوارم این حمایت‌ها و تجهیزات استمرار داشته باشد و با پیگیری های وزارت آموزش و پرورش بتوانیم از موانع عبور کنیم تا بتوانیم از تولیدات و مصنوعات هنرستان‌ها را که توسط هنرجویان و کارآموزان تهیه می‌شود، به بهترین نحو استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *