مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: درآمد مراکز نیکوکاری خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون در هر ماه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و رتبه اول درآمد مراکز نیکوکاری در کشور مربوط به خراسان رضوی است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، رضا سلم‌آبادی در همایش تجلیل از خیرین، نیکوکاران و حامیان طرح اکرام که درکاشمر برگزار شد، با بیان این که کارهای خیرین ماندگار است، اظهار کرد: خیرین در بخش‌های مختلف کمک‌های بسیاری را به کمیته امداد دارند که جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: رضایتی که در خیرین و سبد خدمت خیرین خراسان رضوی وجود دارد نشان دهنده یک حرکت و خیزش بسیار خوبی است، بر اساس آمار طی ۸ ماهه امسال فقط ۱۷۰ میلیارد تومان کمک خانواده به فرزندان یتیم و محسنین داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به این که طی این مدت ماهیانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان درآمد نقدی داشته‌ایم، افزود: این نشان دهنده این است که در استان و کشور مردم بسیار متدینی داریم.

وی با اعلام این که از ابتدای امسال تاکنون هر ماه رتبه اول طرح اکرام و محسنین مربوط به خراسان رضوی بوده است، تصریح کرد: بیش از ۸۶۰ مرکز نیکوکاری در خراسان رضوی فعالیت دارند که طی ۸ ماهه امسال ۸۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

سلم‌آبادی درآمد مراکز نیکوکاری خراسان رضوی را از ابتدای امسال تاکنون در هر ماه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رتبه اول درآمد مراکز نیکوکاری در کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است.

وی همچنین به وضعیت زکات اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه در شرق کشور قرار داریم و متأثر از خشکسالی هستیم و از سویی کشاورزان به دلیل قطع برق چاه موتورها و خشکسالی با مشکلات بسیاری مواجه‌اند اما طی ۸ ماه گذشته بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد زکات استان بوده که ماهی بیش از ۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به این که هرچند در خشکسالی به سر می‌بریم ولی به لحاظ ریالی هیچ استانی در پرداخت زکات مانند خراسان رضوی نیست، تصریح کرد: طی این مدت حدود ۳۸ میلیارد تومان جمع‌آوری صدقات بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *