رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی از فروش خطرناک دارو به صورت آنلاین و عدم تامین مطالبات دارو سازان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، سید علی جعفر نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش پلتفرم ها و فروش آنلاین داروها و مکمل ها در بازار توزیع گفت: فروش آنلاین دارو در سطح جامعه سلامت مردم را به مخاطره خواهد انداخت .

وی افزود: با این شیوه عرضه دارو مخالف هستیم هدف ما سالم سازی تحویل داروبه مردم است و معتقدیم  چون دارو رقابتی نیست ودر سراسر کشور با یک نرخ مصوب توزیع می شود بهترین کانال توزیع دارو نظام داروخانه ای است.

وی در ادامه به بحث توزیع داروهای مخدر و تحت کنترل اشاره و تاکید کرد: این دارو ها به مراکز دانشگاهی ارسال و از آنجا به کلینیک های ترک دارو تحویل داده می شود و متاسفانه شاهد عرضه این داروها در عطاری های سطح شهر هستیم و این موضوعی است که لاینحل باقی مانده و داروخانه داران هیچ نقشی در آن ندارند.

وی با اشاره به این که مجوز قانونی برای فروش آنلاین دارو نداریم و عرضه الکترونیکی دارو وجاهت قانونی ندارد یادآور شد: این رویداد متاسفانه در سطح جامع شیوع پیدا کرده و انتظار داریم مراکز قانونی در جهت رفع این مشکل وارد گود شوند، چون توزیع دارو برخلاف چرخه دارویی است و مشکلاتی در آینده بوجود خواهد آورد

جعفرنژاد در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت های بیمه طی سه ماه گذشته یک همت ( هزار میلیارد تومان ) به هزار و 200 داروخانه در استان  بدهکار هستند و متاسفانه این مبلغ به حساب صاحبان دارو خانه ها پرداخت نشده به هر حال داروخانه دار باید مطالبات خود را دریافت کند تا چرخه اقتصادی تهیه و توزیع دارو متناسب باشد مگر داروخانه داران روی گنج مالی نشسته اند ؟چرا سازمان های مرتبط و شرکت های پخش مطالبات خود را که برخی وابسته به سازمان تامین اجتماعی هستند از داروخانه داران می گیرند، اما در هنگام عودت مبلغ نسخ بیمه مسامحه می کنند.

وی ادامه داد: اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند دیگر داروخانه داران امکان دریافت نسخ بیمه را نداشته و تمام داروها به شکل آزاد تحویل خواهد شد.

وی همچنین به مشکلات توزیع نابسامان شیر خشک در سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: سامانه توزیع شیر خشک استاندارد و اصولی است واین رویداد با همفکری و خرد جمعی و مشاوره مدیران و مسئولان انجمن داروسازان استان به راحتی قابل حل است اما باورمان نمی کنند و ما موظف شدیم که شیرخشک را به قیمت 130 هزار تومان خریداری وبه قیمت 70 هزار تومان به متقاضی بفروشیم و به صورت شفاهی بدون تدوین دستور العملی از ما خواسته شده مابه التفاوت مبلغ را از سازمان بیمه سلامت دریافت کنیم. متاسفانه در ابن راستا هنوز وجهی به ما پرداخت نشده است و معتقدم این نحوه عملکرد درتهیه و توزیع شیرخشک به سرنوشت سازمان های بیمه مبتلا خواهد شد.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: پایش و نظارت توزیع مواد مخدر و کنترل شده در کلینیک های ترک اعتیاد باید با دقت بیشتری صورت گیرد و معتقدم این داروها نیز همانند سایر داروها باید از طریق داروخانه ها توزیع شود.

جعفرنژاد: از تجمع بزرگ داروسازان در 6 دی ماه سال جاری در سراسر کشور مقابل وزارت بهداشت و در استان ها مقابل معاونت های غذا و دارو و در مشهد در شهرک سلامت خبر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *