200 نهالستان دانش آموزی به طور همزمان در خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: در راستای تحقق ساحت زیستی و بدنی و استفاده از ارزش های تعاملی و مشارکتی  دو دستگاه با همکاری و همراهی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی تعداد 200 نهالستان دانش اموزی در استان افتتاح گردید.

وی افزود : دانش آموزان خراسان رضوی در این نهالستان ها تعداد 210 هزار نهال تولید خواهند کرد.  با اجرای این طرح در مدارس دانش آموزان با سختی ها و مرارت های تولید نهال و گونه های درختی و درختچه ای منطقه ای خود و نحوه تکثیر آنها آشنا می شوند .

اعظم ملایی رئیس اداره اموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: در راستای طرح هر خانه و هر مدرسه یک نهالستان گلدان پلاستیکی و بذر در بین مدارس توزیع شده که این طرح با استقبال زیادی از طرف مدارس روبرو شد.

وی افزود: بذر توزیع شده در این مدارس شامل گونه های بومی و کم نیاز به آب شامل بادامشک ، زبان گنجشک ، سنجد و عناب ، تاغ و … می باشد .

ملایی  ورود کودکان به بحث آفرینندگی و تولید ، برقراری رابطه عاطفی و احساسی با طبیعت و درخت  را ازدیگر فواید ایجاد نهالستان ها در مدارس استان دانست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *