نمره صفر این هفته به شهرداری مشهد داده می شود ، این شهرداری همانند زمان شاه سلطان حسین صفوی بر اساس ندانم کاری ها اداره می شود.

نقل است که شاه سلطان حسین برای مقابله با افغان‌ها دستور پخت آبگوشت سحرآمیز را داد که پس از اطعام سپاهیان آنان نامرئی شده و بر دشمن پیروزی یابند.

در ظرف دو پاچه بز نر با ۳۲۵ غلاف سبز نخود ریختند و ۳۲۵ ورد توسط فردی بر آن خوانده شد ، این گونه خوش‌باوری ها مانع تفکر در تمام طبقات شده بود . اشرف افغان به ایران حمله و اصفهان پایتخت ایران را تصرف کرد .

عین همین ماجرا اکنون در شهرداری مشهد اتفاق افتاده است، پس از چند ماه فردی را برای مدیریت سازمان اتوبوسرانی پیدا کردند ، وی در ابتدا پذیرفته و پس از چند ماه که مراحل اداری و استعلامات را طی می کند، برای مراسم تودیع و معارفه آماده می شود.

از آنجایی که سیستم شهرداری مشهد همان سیستم شاه سلطان حسین است ، نامبرده یک ساعت قبل از مراسم استخاره می کند و چون استخاره بد می آید در مراسم معارفه شرکت نمی کند ، سازمان اتوبوسرانی لنگ و همچنان بدون مدیر می ماند .

این یک واقعیت تلخ است که ندانم کاری ها تمام پیکره شهرداری مشهد را فرا گرفته است، راستی مگر خدمت به زائران حضرت رضا (ع) استخاره می خواهد ؟ مگر مدیران این شهر خود را خادم الرضا نمی نامند ؟ مگر افتخاری بالاتر از این هم وجود دارد که انسان به زائران حضرت رضا (ع) خدمت کند ؟

در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، اگر مدیران شهرداری به کار در مشهد اعتقاد دارند دیگر چرا استخاره می کنند، استخاره مربوط به زمانی است که شخص دو دل باشد، اگر اعتقادات مدیران شهرداری محکم است اصلا نیازی به استخاره نیست.

نمره صفر این هفته به شهرداری مشهد داده می شود ، عرض تسلیت به جناب آقای محمد رضا قلندر شریف شهردار مشهد بابت انتخاب مدیرانی که عقیده چندانی به خدمتگزاری در مشهد ندارند. مدیرانی که با استخاره مسئولیت قبول می کنند و اگر استخاره بد آمد شهر را با تمام مشکلاتش رها می کنند. راستی دلسوز مشهد و زائرانش چه کسی است ؟

 

نویسنده : سید حسین میرپور

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پاژنگار      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *