حجت الاسلام امیر حسین احمدنیا، معاون فرهنگی امور مساجد خراسان رضوی گفت: ۵۰ مسجد اطراف حرم مطهر رضوی آماده اسکان و پذیرایی از زائرین نوروزی حضرت رضا (ع) هستند.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی،در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های این مرکز در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به دهه سوم ماه شعبان، دهه تکریم مساجد پیش رو قرار دارد که مهمترین هدف از نامگذاری این دهه، با عنوان «تکریم مساجد»، آماده‌سازی مساجد برای میزبانی از میهمانان خدا در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: غبارروبی مساجد از برنامه‌های این دهه برای آمادگی از میزبانی نمازگزاران است و امید است که نمازگزاران نیز دل‌های خود را برای حضور در میهمانی خدا آماده کنند.

احمدنیا ادامه داد: شعار ما در دهه تکریم مساجد، «تحقق مساجد مامور و آباد» است و لذا به‌دنبال این هستیم که این را توسعه دهیم که در این راستا از ظرفیت ماه مبارک رمضان بهره خواهیم برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی افزود: پویش «همسنگران مسجدی» یک پویش خودجوش و مردمی است و در این پویش برنامه‌هایی در قالب برگزاری جلسات قرآن با مشارکت مردم انجام خواهد شد، ضمن اینکه غبارروبی مساجد و آماده‌سازی برای بهار قرآن نیز به‌صورت مردمی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که کارکردهای مساجد فراموش شده و مردم هیچ مطالبه‌ای ندارند، بیان کرد: از دیگر برنامه‌های دهه تکریم مساجد برگزاری مراسم سخنرانی بصیرتی در خصوص کارکردهای فراموش شده مساجد و مسائل روز جامعه است.

احمدنیا اظهار کرد: تقدیر از ۵۰۰ نفر فعالان عرصه جهاد تبیین و ۸۰۰ نفر از کارگزاران مساجد از دیگر برنامه‌های مرکز امور رسیدگی به مساجد استان است که در دهه تکریم مساجد انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: آمادگی برای میزبانی از هزار زائر اولی و یا آنان که طی ۱۵ سال اخیر تشرف نداشتند، از روستاهای اطراف مشهد در این ایام به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف خواهند شد، در دستور کار مساجد است که در این خصوص پذیرایی افطاری از این زائران در مساجد صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: برگزاری ۶۰ جشن ویژه روزه اولی‌ها در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است علاوه بر این نیز در راستای ترویج سنت حسنه افطاری ساده، پویش «سفره‌های آسمانی» در دستور کار است. همچنین با مشارکت آستان قدس رضوی توزیع بیش از ۵۰۰۰ وعده افطاری در نقاط مختلف شهر در ایام ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

احمدنیا تصریح کرد: برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دانش‌آموزان در دهه سوم ماه مبارک رمضان، در ۱۶ مسجد با مشارکت ۱۶ ناحیه آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: از اقدامات ویژه‌ مساجد که امسال در دستور کار قرار دارد، این است که با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اسکان زائران در مساجد اطراف حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این خصوص ۵۰ مسجد با ظرفیت ۵۲۰۰ نفر آماده اسکان زائران شده است که از این تعداد، ۳۰ مسجد در حلقه اطراف حرم مطهر رضوی و ۲۰ مسجد در مسیرهای دورتر است، ضمن اینکه آمادگی افزایش این ظرفیت را برای پذیرایی از تعداد زائران بیشتر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *