ازابتدای سال جاری تاکنون بیش از۲۱هکتاراراضی ملی شهرستاتهای نیشابورومیان جلگه خلع یدواعاده به وضع سابق گردید.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، حسین سهرابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور ضمن بیان این مطلب افزود: مقابله با پدیده زمین خواری وپیشگیری از تصرف عرصه های ملی به وسیله افراد سودجو و تخریب کنندگان  اراضی ملی از اولویت‌های اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و این موضوع با جدیت و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: در آخرین اقدامات صورت گرفته بیش از ۲۱ هکتار از عرصه های ملی شهرستان باحکم مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی خلع ید و رفع تصرف صورت گرفت.

سهرابی خاطر نشان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان نیز در خصوص تخریب و تجاوز به اراضی ملی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری کامل داشته و با هر گونه اقدامی در این رابطه به شدت برخورد می نماید.

وی یادآور شد: جهت رفع تصرف این اراضی ۱۳ فقره پرونده قضایی تشکیل شده و عرصه های ملی از ید متخلفین خارج گردیده است.

شایان ذکر است، شهرستان های نیشابور و میان جلگه وسعتی برابر ۵۷۶ هزار هکتار دارند که از این مساحت، ۴۰۳ هزار هکتار آن اراضی ملی بوده وحفظ و حراست آن جز با مشارکت مردم و دوستداران طبیعت امکان پذیر نیست.

ریس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان نیشابورازعموم مردم شهرستان درخواست نمود بامشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، حریق یا قطع  علفزارهای شهرستان را با شماره های ۱۵۰۴، ۱۱۰ یا ۱۳۹ اطلاع رسانی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *