نخستین یادواره شهدای کارمند (شهدای وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و وزارت نفت) همزمان با سالروز شهادت «محسن حججی» شهید محور مقاومت با حضور معاون پارلمانی شهید جمهور، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر نیرو، سایر مسئولان و خانواده شهدای مدافع حرم در محل مجتمع آیه ها مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر نیرو در این مراسم ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدای گرانقدر مدافع حرم و گرامیداشت آنان با تمسک به آیه شریفه *وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ* رمز شهادت را شهید شدن قبل از وقوع آن دانست.

احمد حیدری ضمن نقل خاطره ای از شهید «قاسم محمددوست» که با اصابت ترکش دشمن قدرت تکلم خود را از دست داد، اما در یکی از شب های عملیات دوران دفاع مقدس شفا یافت، تاکید کرد: جبهه دفاع مقدس ضمن این که دانشگاه انسان سازی بود، دری به سوی رحمت و شفا نیز داشت.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام محمد باقر (ع) که فرمودند، «دین بر پنج ستون نماز، روزه، زکات، حج و ولایت» استوار است، تنها راه همراهی و همنشینی با شهدا را گوش به فرمان ولی فقیه زمان بودن دانست و مسیر زندگی و رفتار و‌ منش شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز یک شهید عالی مقام برشمرد.

 

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور شهید آیت الله رییسی نیز در این مراسم مطالبی در خصوص شهادت شهید هنیه و ادامه راه این شهید بزرگوار و تبیین مسیر محور مقاومت با انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان مسئول سیاسی جنبش حماس بیان کرد.

این یادواره با تجلیل از خانواده شهدای وزارتخانه های نیرو، نفت و ارتباطات و شهدای مدافع حرم به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *