اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری بصورت هنر مفهومی، توسط هلدینگ رام، از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه، با مدل جدید صنعت نمایشگاهی جهان در جزیره کیش برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، آلا صباغان، مدیرعامل هلدینگ رام در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری بصورت هنر مفهومی که در سالن جلسات مجتمع تجاری آرمیتاژ گلشن برگزار شد، گفت: هلدینگ رام از سال ۸۶ بصورت تخصصی بر روی مشاوره و اجرای پروژههای ساختمانی شروع به فعالیت نمود.
وی یادآور شد : در سال ۱۴۰۲ در ۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی در محل سیتی استار مشهد نمایشگاه صنعت ساختمان را با طراحی خودمان برگزار کردیم.
وی افزود: افتخار میکنیم سال قبل از کشور امارات و کلانشهرهای اصفهان، شیراز و تهران غرفه داشتیم. سعی کردیم مدیریت هزینه داشته باشیم، لذا به سمت غرفهسازی خاص رفتیم. فضای نمایشگاهی به گونهای طراحی شده بود که از هر سمت تمام غرفهها در چشم انداز دید بودند. امسال نیز نمایشگاه رامکس ۲۰۲۴ را سعی کردیم در جزیره کیش برگزار نمائیم.
مدیرعامل هلدینگ رام اظهار کرد: امسال نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری، از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه، در برج میکا مال جزیره کیش در فضای ۶۵۰ متر مربع برگزار خواهد شد. ۴۶ غرفه تدارک دیده شده است که محصولات با آثار خلاقانه در معرض بازدید قرار دارند. یکی از هنرمندانی که امسال حضور خواهند داشت از کشور امارات هستند که با پسماند پلاستیک آثار زیادی تولید کردهاند.
صباغان با اشاره به این که شرکتهای از تهران، اصفهان، تبریز و کشور ترکیه در نمایشگاه مشارکت دارند، عنوان کرد: ساعت بازدید نمایشگاه ۱۷ تا ۲۲ است و پنلهای تخصصی معماری از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل پردیس سینمایی میکا مال خواهد بود. مخاطبین نمایشگاه سرمایهگذاران، بلندمرتبه سازان و سازندگان صنعت ساختمان هستند.
محمد رضائی، رئیس هیات مدیره هلدینگ رام نیز در این نشست خبری بیان داشت: تصمیم گرفتم اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری بصورت هنر مفهومی را در جزیره کیش برگزار کنیم. ما یک فضای نمایشگاهی جدید که نوآورانه ترین مدل در دنیا است برگزار خواهیم کرد. مفتخریم این مدل نمایشگاهی را از مشهد شروع میکنیم و به استانهای دیگر معرفی میکنیم.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه سازی نداریم، محصول عرضه نمیشود، که باعث کاهش هزینههای جانبی و نیروی انسانی و فضای نمایشگاه میشود. ما از صنعت نمایشگاهی سنتی عبور کردیم و به سمت نمایشگاه مدرن رفتیم. هلدینگ رام مبتکر صنعت نمایشگاهی است. ما هزینههای اضافی را در برگزاری نمایشگاه حذف کردیم.
رضایی اظهار کرد: مدل نمایشگاه امسال، مدل هنر مفهومی است. در این نمایشگاه نیاز نیست محصولی به نمایشگاه حمل شود. محصول را بوسیله آرت و هنر میسازیم و بازدید کننده به مدل یک گالری و موزه در نمایشگاه حضور پیدا میکند. در این مدل احترام به محصول را خواهیم داشت. در کنار محصول هنری، QR کد را داریم که تمام اطلاعات کالا قابل دسترسی است. در نمایشگاه فضایی شکل میگیرد تا بازدید کننده با صاحب صنعت مذاکرات ایجاد شود.
رئیس هیات مدیره هلدینگ رام با اشاره به این که صنعت نمایشگاهی به سمت هنر مفهومی رفته است، تصریح کرد: در حاشیه نمایشگاه پنل معماری قرار دارد که بخش علمی نمایشگاه را پویا میکند. از معماران و طراحان برتر دنیا دعوت کردهایم تا به ایران بیابند که سطح علمی قوی و پویا در نمایشگاه خواهد بود.
محسن طبسی، مشاور مدیرعامل هلدینگ رام نیز گفت: دیر یا زود تغییر در صنعت نمایشگاهی را شاهد خواهیم بود. ما قائل به مسئولیت اجتماعی هستیم، مسئولیت فرهنگی و اجتماعی ایجاب میکند تا صنعت نگاه هنری، علمی، توسعه و زیست محیطی داشته باشد. محصولات باید در بالاترین رده انرژی باشند و نگاه زیست محیطی داشته را ایجاد کنند.
وی افزود: دوره بعدی این رویداد را به یک رویداد هنری تبدیل خواهیم کرد. همانگونه که معماری و صنعت ساختمان حضور خواهند داشت و در فراخوان شرکت میکنند، برای هنرمندان نیز فراخوان میدهیم و کسانی که در داوریها موفق شوند به نمایشگاه راه پیدا میکنند. دوره بعدی یک گالری صنعتی خواهیم ساخت.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: این نمایشگاه حمایت از تولید کننده نیست، بلکه حمایت از مصرف کننده است. تولید کنندگان حاضر در نمایشگاه، هزینه های حضور را از مصرف کننده طلب خواهند کرد و باعث افزایش هزینه تمام شده محصول میگردد. با این مدل نمایشگاه، شاهد حذف عناصری از مدل سنتی هستیم لذا هزینه کم میشود و قیمت محصول کاهش خواهد داشت.