رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی، رویکرد شهرداری در سال گذشته دقیق بوده و توانسته‌ایم ۸۵ درصد از اهدافی را که کمیسیون عمران تعریف کرده بود، محقق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، مجید نژاد حسین، ضمن ارزیابی عملکرد مدیریت شهری در ایام پیک مسافری مشهد اظهار داشت: در ایام خاصی مانند شب قدر، تحویل سال نو، روز قدس و روز طبیعت، حجم جابجایی در حوزه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو به بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر رسید، این حجم بالا از جابجایی نشان‌دهنده فشار سنگین بر مجموعه مدیریت شهری در این بازه دو هفته‌ای بوده است.

وی افزود: در این ایام خاص، علاوه بر انتقال مسافران، موضوعاتی نظیر خدمات ویژه، بهره‌برداری از اتوبوس‌‌های حمل بار و مدیریت ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی نیز اهمیت بسیار داشت. با این حال، بعضی مشکلات ناشی از عدم مدیریت واحد شهری بوده است، چرا که تصمیمات ترافیکی مرتبط با حرم مطهر رضوی و مسائل تاکسیرانی و اتوبوسرانی به صورت مستقل و گاهاً توسط پلیس راهور اتخاذ می‌شود و تماما بخش‌های شهرداری ذینفع نیستند.

پیشرفت ۸۵ درصدی اهداف پروژه‌های عمرانی

مجید نژاد حسین ادامه داد: در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی، رویکرد شهرداری در سال گذشته دقیق بوده و توانسته‌ایم ۸۵ درصد از اهدافی را که کمیسیون عمران تعریف کرده بود، محقق کنیم. این شامل خرید ناوگان جدید شامل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، اجرای فاز اول خط ۳ مترو، بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهید فکوری و سلامت و تکمیل پروژه‌های پل‌ها و تقاطع‌ها بوده است. همچنین پروژه‌هایی نظیر طراحی و عملیات اجرایی میدان خیام و اتصال میدان امام حسن (ع) به دور برگردان‌های پیش‌بینی‌شده از جمله موارد در دست اقدام هستند.

رئیس کمیسیون عمران شهرداری مشهد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سال آینده گفت: برای سال ۱۴۰۴نیز پروژه‌هایی تعریف شده تا برخی در همین دوره و بخشی دیگر در دوره‌های بعدی تکمیل شوند. تمرکز ما در سال پیش رو بر روی پروژه‌هایی نظیر خیام، میدان امام حسن(ع) و دیگر تقاطع‌های اصلی خواهد بود. مراحل ابتدایی مانند انتخاب مشاور و طراحی پیمانکار نیز انجام شده تا بستری مناسب برای ادامه کار فراهم شود.

وی در پایان تأکید کرد: عملکرد مدیریت شهری در این دوران پر فشار مطلوب بوده است. مدیریت مجموعه شهرداری و مدیران حوزه عمران با توجه به حجم بالای کار و فشار سنگین ایام موفق عمل کردند. هرگونه وقفه‌ یا نقص در خدمات مربوط به حرم مطهر یا تصمیم‌های بیرونی مانند عبور و مرور اطراف حرم بوده است که به دلیل نبود مدیریت واحد شهری رخ داده است. اما به طور کلی، مشهد در این ایام توانسته ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای را در مدیریت حمل و نقل و خدمات شهری ارائه دهد که در دیگر شهرها کمتر شاهد چنین عملکردی هستیم.

نژاد حسین همچنین به تفاوت حجم کاری مشهد با دیگر شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان مدیریت در ایامی مانند سه شب قدر، تحویل سال نو، روز قرس و طبیعت در بازه زمانی دو هفته‌ای، فشار سنگینی به بدنه مدیریت شهری وارد می‌کند. باوجود این فشارها، عملکرد مناطق شهری و کمیسیون‌های مرتبط بسیار موفق ارزیابی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *