مدیر عامل اتحادیه صادرکنندگان با بیان این تولید و صادرات دو بال یک اقتصاد پویا و موفق هستند ، گفت : عمده صادرات ریلی کشور از طریق خراسان رضوی است

 

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، کاظم شیردل مدیر عامل اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در هتل سلام گفت : امروز اهمیت صادرات و نقش اساسی آن در به حرکت انداختن چرخ اقتصاد، بر کسی پوشیده نیست.

 

وی افزود : صادرات، این جدی ترین و قدیمی ترین اقدام اقتصادی بشر، از جهات مختلف میتواند روح حیات را به کالبد یک جامعه بدمد و کاری کند که در عرصه های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

شیردل خاطر نشان کرد : تولید و صادرات هر دو، بال های یک اقتصاد پویا و موفق را تشکیل می دهند که هریک به تنهایی نمی تواند پروازی در نتیجه داشته باشد. این توازن متاسفانه امروز در جامعه ما به دلیل فشارهای ناجوانمردانه برون مرزی، تا حدی به هم خورده است.

 

وی با بیان اینکه اگر برای تولید و تهیه مواد اولیه به ارز نیاز است و برای ارزآوری به صادرات و برای صادرات به روابط بین المللی، امری بدیهی است؛ گفت: اما با وجود بازار داغ تحریم هایی که علیه ایران سال هاست وجود دارد، علی رغم آمدن و رفتن هایی که در دولت ها اتفاق افتاده و در حالی که در داخل کشور هم قوانین و آیین نامه ها گاهی صدمات اساسی به عرصه ی اقتصاد زده است، صادرکننده همچنان عرصه را خالی نکرده و تحت فشارهای داخلی و خارجی، دست از تلاش روزافزون نکشیده است.

 

شیردل بیان کرد: این عوامل نقش مهمی در ابجاد اشتغال است که باعث می شود سفره های مردم همچنان گرم و گشاده باقی بماند؛ همچینی اشتغال، تولید و صادرات، از هرجهت به یکدیگر وابسته هستند و در نهایت اقتصاد و چه بسا جامعه را به حرکت وا دارند. اما این که صادرکننده را چطور می توان یاری کرد تا چرخش همچنان در حرکت باشد، سال های پیش در اتحادیه صادرکنندگان، بعنوان خانه و مامن این طیف، مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: از سال 84 تاکنون اتحادیه صادرکنندگان، با تمام افت و خیزهایی که پشت سر گذاشته است، همواره حامی و پشتیبان صادرکنندگان استان بوده و همچنان نیز در این راستا می کوشد.

 

 

شیردل خاطر نشان کرد: امروز، با وجود حجم گسترده صادرات غیرنفتی که از مرزهای استان خراسان انجام میگیرد و ذکر این نکته مهم که 80 درصد صادرات ریلی کشور در این استان واقع می شود، فعل صادرات در استان خراسان رضوی، دارای ابعاد ملی می باشد که موفقیت در آن، اثر غیرقابل انکاری هم در صادرات کشور دارد.

 

مدیر عامل اتحادیه صادرکنندگان یادآور شد: با وجود تمام آنچه که در اهمیت صادرات و اثرگذاری نقش اتحادیه صادرکنندگان در این بحث، عنوان شد، در آستانه روز ملی صادرات، این اتحادیه در جهت تمام اهداف والای خود، برای بار دوم اقدام به چاپ کتابی می کند که یک منبع کم نظیر اطلاعات تجاری از صادرکنندگان استان به شمار می رود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *