رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که فعالیت تولید محتوایی دهه کرامت از فروردین ماه آغاز شده، گفت: جشن های دهه کرامت با ایجاد فضای نشاط و امیدآفرینی درجامعه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان آستان قدس رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جشن های دهه کرامت با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه (س) آغاز می شود.

وی افزود: رونمایی از ۲۰ اثر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، دانشگاه رضوی و شرکت به نشر از دیگر برنامه های این دهه است.

طالبی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) کنگره جهانی امام رضا(ع)، و چند نشست دیگر در دهه کرامت برگزار می شود.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ برنامه محوری در این ایام برگزار و همچنین سرود ویژه ای در روز جمعه با هماهنگی ستاد های نماز جمعه در کل ایران خوانده می شود .

طالبی خاطرنشان کرد: امسال هیاتی به شهرستان مرو اعزام و در جشن مردم آن منطقه شرکت می کنند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن های شکوه رضوان هرشب از ولادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا (ع) در صحن پیامبراعظم(ص) برگزار می شود.

وی افزود: جشن اصلی میلاد امام رضا(ع) در شب میلاد آن حضرت در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار و تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)در این مراسم سخنرانی می کند.

حجت الاسلام شریعتی نژاد خاطرنشان کرد: در روز میلاد حضرت رضا(ع) خدام حرم مطهر رضوی از چهار جهت در حالی که شاخه های گل در دست دارند به سوی حرم مطهر رضوی حرکت می کنند و ضریح مطهر آن حضرت را گلباران می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *