معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از اشتغالزایی ،کسب و کار خانگی و ایجاد شغل پرسود و کم هزینه در شهرستان مشهد خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت :  مشاغل خانگی به آن دسته از کسب‌ وکارهایی گفته می‌شود که توسط اعضای خانواده در فضای مسکونی و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها انجام می‌گیرد.

وی افزود : این فعالیت‌ها باید در قالب یک طرح منسجم آغاز و به تولید کالا برای بازار یا ارائه خدماتی به خارج از محیط منزل منتهی شود.

محمد میری دیسفانی در خصوص توسعه مشاغل خانگی گفت : قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۶به تصویب رسید. این پروژه را معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی کرده و اجرای آن را با همکاری جهاد کشاورزی آغاز شده است.

میری دیسفانی خاطر نشان کرد: در این طرح، جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر معرفی شده است که وظیفه توانمندسازی مشاغل خانگی را با آموزش و مشاوره بر عهده دارد. پایدار سازی و توسعه مشاغل خانگی و اتصال آن‌ها به بازار نیز از دیگر مسئولیت‌‌های این نهاد است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد یادآور شد: افرادی که برای راه‌اندازی کسب‌ وکارهای خانگی اقدام می‌کنند، می‌توانند تا سقف 100میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند؛ البته این منوط به بازدید اولیه از شروع به کار متقاضی نماینده جهادکشاورزی است و در هر موردی لازم به بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *