معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان این که ٣۵٠ نقطه مستعد آبگیری در شهر مشهد وجود داشت، گفت: در مواقع بارش های رگباری شهر دچار آبگرفتگی می شد، اما با اقدامات اصلاحی این مناطق به ١٣٠ نقطه کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، علی نجفی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فضای دفن در آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد تکمیل شده که برای توسعه فضا در این آرامستان، ٢٣ هکتار زمین در ضلع شمالی آرامستان تملک شده است.

وی گفت: همچنین به دلیل آمار بالای فوتی ها در دوران کرونا، ذخیره قبور در مشهد به پایان رسیده بود که از ابتدای فعالیت شورای ششم شهر، احداث بیش از ٢۴ هزار قبر در دستور قرار گرفت و تاکنون حدود ١٠ هزار جای قبر ساخته شده است.

معاون شهردار مشهد اضافه کرد: جاده منتهی به آرامستان بهشت رضوان مشهد به طول هشت کیلومتر نیز احداث و بازسازی شده است.

نجفی در خصوص آبیاری فضای سبز این کلانشهر نیز اظهار کرد: هم اینک سرانه فضای سبز در مشهد ١٨.٩ درصد است که بیشترین میزان آبیاری فضای سبز از طریق خطوط انتقال آب از محل منابع غیرشرب انجام می‌شود.

نجفی افزود: هم اینک ٩٩ هزار متر خطوط انتقال برای آبیاری فضای سبز مشهد اجرا شده است.

وی گفت: همچنین اقدامات دیگری برای صرفه جویی در مصرف آب مورد نیاز فضای سبز نظیر کشت گونه های کم آب‌بر صورت گرفته که منجر به صرفه جویی شش میلیون و ۶٠٠ هزار لیتری آب در هر ماه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *