معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پایان برداشت پیاز در سطح 820 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، محمد میری دیسفانی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهدگفت: در مشهد 820 هکتار پیاز کشت شده است .

دیسفانی بیان کرد :با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول و استفاده های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد : میزان اشتغالزایی برای تولید این محصول به صورت ثابت 2 هزارو 460 نفر روز و به صورت فصلی بیش از 45 هزار نفر روز می باشد و از 820 هکتار سطح زیر کشت، 500 هکتار مزارع آبیاری به صورت قطره ای و تیپ می باشد.

میری دیسفانی با بیان این که میانگین برداشت از هرهکتار حدود 45 تن است، افزود: از کل مزارع بیش از 37 هزار تن پیاز در شهرستان مشهد تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز شهرستان مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش های مختلف است .

وی یادآور شد: پیاز برداشت شده در این شهرستان به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی داردو به سراسر کشور ارسال می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *