معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به این که حفاری بخش یک خط سه قطارشهری در هسته مرکزی شهر به اتمام رسیده، گفت: به‌زودی ۳۰ واگن جدید به خط دوم مترو اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، مهندس سید خلیل منبتی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بیش از ۵۰ درصد اعتبار حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به مبلغ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان به قطارشهری اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: دولت نیز باید چهار هزار میلیارد تومان به پروژه قطارشهری مشهد اختصاص می داد که تاکنون محقق نشده است.

معاون شهردار مشهد با بیان این که مجوزی برای اجرای مجدد طرح ترافیکی زوج و فرد در هسته مرکزی شهر صادر نشده است، افزود: هم اینک ۲۷ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای و ۲۰ هزار غیرحاشیه‌ای در شهر وجود دارد.

وی گفت: یک و نیم میلیون خودرو در مشهد وجود دارد و در ایام پیک ۱۰۰ هزار خودروی غیر مشهدی وارد این کلانشهر می‌شود که نمی توان برای همه آنها پارکینگ تامین کرد، اما از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد توقفگاه و پارکینگ استقبال می‌کنیم.

منبتی در خصوص وضعیت پروژه پردیس تئاتر شهر نیز گفت: پروژه پردیس تئاتر شهر از نظر مالی پروژه سنگینی است و به بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما با وجود هزینه سنگین این پروژه در حال کار است.

وی با بیان این که برای رفع گره ترافیکی حد فاصل میدان بار نوغان تا میدان امام حسین (ع) عملیات اجرایی دوربرگردان غیر همسطح شهید میرزایی شروع شده و امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد، افزود: همچنین مطالعات پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز نیز اکنون به اتمام رسیده است و عملیات عمرانی آن ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *