سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تبدیل عرصه تاریخی باغ امین اسلامی نیشابور به مسیر سواره خلاف قانون است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، احسان زهره‌وندی با اعلام این خبر افزود: باغ امین اسلامی نیشابور اثری تاریخی و فاخر دراین شهرستان است که به شماره 4 هزار و 809  مورخه 1380.12.19 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در سال 1384 ضوابط عرصه و حریم ابلاغی برای آن صادر شده و حکم ثبتی و عرصه و حریم به مسئولان نیشابور از جمله فرماندار و شهردار ابلاغ شده است.

او درباره وضعیت باغ امین اسلامی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، اظهار کرد: در چند سال قبل به صورت غیر قانونی دیوارهای باغ برداشته شده و اکنون براساس گزارشی که به ما رسیده، بدون هیچ‌گونه اطلاع به میراث‌فرهنگی، شبانه عملیات عمرانی تعریض خیابان و ایجاد مسیر سواره در عرضه اثر تاریخی را آغاز کرده‌اند.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: طرحی که عملیات عمرانی آن آغاز شده با طرح تفصیلی و دیگر اسناد بالادستی نیز مغایرت دارد و نه تنها هیچ مشکلی از ترافیک را بر طرف نمی‌کند، بلکه باعث لطمه زدن به اثر تاریخی نیز می‌شود.

زهره‌وندی افزود: در حال حاضر این باغ در اختیار مردم بوده که با این اقدام تداخل مسیر سواره با پیاده را ایجاد و خطر آفرین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *