مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۵ اسفند تا ۴ اردیبهشت ماه در ۱۲۳ بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل این اداره گفت: برگزاری دوره آموزشی مبلغین، اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در آخرین پنجشنبه سال از جمله این برنامه ها است.

احمد زاده گفت: بیش از 45 خیمه و غرفه معرفت برپا شده است، همچنین تهیه و توزیع محصولات فرهنگی و برپایی نمایشگاه در موضوعات ایثار و شهادت، خانواده، جنگ نرم، چند رسانه ای و غیره از دیگر برنامه های اجرایی در قالب طرح ارامش بهاری است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت روزانه در بقاع متبرکه و خیمه های معرفت، برگزاری مراسمات مذهبی و انقلابی و مراسم تحویل سال نو، را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری بیش از هزار سخنرانی، بیان احکام و …، برگزاری مراسم ادعیه، برپایی غرفه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغین و روحانیون و اجرای مسابقات فرهنگی روزانه در این ایام اجرا می شود.

وی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت در 73 بقعه، سخنرانی، برگزاری مراسم ادعیه، همکاری بیش از 140 مبلغ بومی و اعزامی، برگزاری مسابقه با هدف معرفی بقاع متبرکه، برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی و اجرای مراسمات فرهنگی در روز 13 فروردین ماه همزمان با روز طبیعت در ایام نوروز پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نظافت، آراستگی و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، اسکان زائرین، پذیرایی و اطعام زائرین در بقاع متبرکه با چای، شیرینی و شکلات و … ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایستگاه های سلامت مستقر در بقاع متبرکه را از برنامه های دیگر این اداره عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *