هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: خراسان رضوی مبدع بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه بوده است و در حوزه مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان هم باید گفت که این استان آغازگر این مسابقات بوده است.

وی بیان کرد: از این‌رو امیدواریم که این دوره از مسابقات قرآنی فرهنگیان سراسر کشور را همچون ادوار گذشته یک مسابقه مانا، اثرگذار و همراه با خاطرات به یادماندنی برای میهمانان باشد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از ابتدای سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور و در مناطق آغاز شد ، امسال ۱۰۸ هزار فرهنگی در مسابقات در پنج رشته قرائت، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام ثبت نام کرده‌اند.

باقری اظهار کرد: مرحله مقدماتی کشوری این گونه برگزار شد که شرکت‌کنندگان آثار خود را در سه رشته قرائت، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام به وزارتخانه ارسال کردند و همچنین متسابقان رشته‌های حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل نیز از طریق ارتباط زنده با داوران کارهای خود را ارائه دادند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف مسابقات فرهنگیان این است که این معلمان به واسطه این که در یک فرایند رقابتی حضور پیدا می‌کنند، این حضور آن‌ها قطعا موجب ارتقاء آن‌ها به لحاظ کیفی در حوزه پنج رشته و سطح شغلی آن‌ها خواهد شد و همچنین این ارتقاء تجربی، دانشی و مهارتی آن‌ها نیز به دانش‌آموزان انتقال خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در واقع یکی از انگیزه‌های فرهنگیان برای شرکت در این مسابقات این است که این مسابقات در مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و البته هیچ انگیزه و پاداش دیگری نمی‌تواند جایگزین چنین پاداشی برای حضور آن‌ها در این مسابقات شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *