رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با بیان این که سه درصد تولیدات ضایعات کشاورزی دنیا متعلق به ایران است ، گفت: در تولید ضایعات کشاورزی رتبه اول دنیا را داریم

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، غلامرضا قنبری در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه افزود: متاسفانه پس از سرمای بی سابقه دی ماه پارسال، تجربه گرمای بهاره و در نهایت خشکسالی امسال در مجموع 30 هزار میلیارد تومان خسارت را به تولیدات بخش کشاورزی استان اعم از باغی، زراعی، شیلات، دام و طیور و زیرساخت‌ها وارد کرده است.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از استان‌های اصلی در این بخش کشور است و دارنده توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی است و این استان را به یکی از استان‌های اصلی در پشتیبانی تولید و امنیت غذایی بدل کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: علاوه بر این در تامین محصولات پروتئینی استان خود نیز به قابلیت‌های بالایی رسیده‌ایم و در تولید یک سری محصولات از جمله مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز توانایی زیادی داریم.

قنبری با اشاره به این که پسته، زعفران و زیره سبز جزء محصولات مزیت دار خراسان رضوی است افزود: رتبه نخست کشور در تولید زعفران، رتبه نخست در تولید زیره سبز و رتبه دوم کشور در محصولاتی مانند خربزه، آلو، زرشک، توت درختی و تخم مرغ از آن این استان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۵ درصد تولیدات گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز مازاد استان به سایر استان‌ها صادر و حدود دو هزار رأس دام سبک استان به سایر استان‌ها صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *