معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۴۰ درصد اشتغال صنعتی در کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است و باید سهم بیشتری از تسهیلات به این واحدها تعلق بگیرد

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، “علی رسولیان ” در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی  در جاده مشهد،کلات اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری همواره بر رفاه مردم بوده و شاهد این موضوع شعارهای منتخب سال است.

وی افزود: یکی از محورهای توسعه کشور تولید است و تولید با ایجاد اشتعال پایدار میسر نخواهد بود ، باید عزم جدی در زمینه تولید داشته باشیم؛ تولید ابزارهای مشخص می‌خواهد که یک ابزارآن ، منابع انسانی توانمند و آماده به کار است که در کشور وجود دارد.

وی افزود: بخش مهم دیگر تامین زیرساخت‌ها و بخش دیگر تامین مالی است.  امروز یکی از مشکلات در کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای کوچک تامین مالی است‌. بیش از ۴۰ درصد اشتغال صنعتی در کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است و باید سهم بیشتری از تسهیلات به این واحدها تعلق بگیرد.

رسولیان با اشاره به مشکلات بروکراسی در کشور افزود: متاسفانه بروکراسی از قبل انقلاب تاکنون کشور را دچار مشکل کرده است. دولت‌های مختلف از جمله دولت سیزدهم تلاش کردند تا این مشکل را کاهش دهند و امروز این موضوع در قانون بهبود محیط کسب و کار مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به این که کسب و کارهای کوچک بسیار مهم هستند، گفت: شهرک‌های صنفی می‌تواند یکی از مسیرهای توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشد. برای این منظور در سطح کشور بنا داریم شهرک‌های صنفی ایجاد کنیم

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. همچنین  ایجاد خوشه‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته تا زنجیره ارزش تکمیل شود و ۵۰۰ خوشه صنعتی شناسایی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *