مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی از آغاز مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور یادواره شهید «ابراهیم هادی» ویژه برادران به میزبانی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید امیر شوشتری در نشست خبری ویژه مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسرکشوردرمشهد اظهار کرد: موضوع ورزش با بازگشایی مدارس پس از پاندومی کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرد.

وی افزود: به خاطر تعطیلی کلاس‌ها، رکود جسمی و اجتماعی داشتیم، لذا وزارت آموزش و پرورش در برنامه‌های خود توسعه تربیت بدنی و ورزش را قرارداد و سال گذشته این فرهنگ و مسابقات را کلیدزد.

در ادامه این نشست صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: مسابقات فرهنگی ورزشی فرهنگیان در خراسان رضوی با ۱۰ رشته خواهران و برادران معلم در طول سال تحصیلی برگزار شد که مجموع شرکت کنندگان ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر بودند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: خراسان رضوی در رشته‌های تنیس، بسکتبال و بدمینتون؛ آذربایجان غربی در رشته والیبال و رشته فوتسال در استان‌های کرمان و اصفهان میزبان است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین خواهران فرهنگی نیز در استان فارس و آذربایجان شرقی رقابت می‌کنند و حدود ۸۵ نفر از برترین‌ها، به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته این مسابقات را در ۴۲ رشته برگزار کردیم که دختران در ۲۰ و پسران در ۲۲ رشته شرکت کردند که با حضور ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد و ۳۴ تیم از ۴۲ تیم به مسابقه کشوری اعزام می‌شوند.

صفدری یادآور شد: امسال نیز از ۳۴ تیم اعزامی به مسابقات نهایی ۴۳۰ ورزشکار فرهنگی در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کهکیلویه وبویراحمد و پاکستان به رقابت می‌پردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *