مدیر مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) از امضای تفاهمنامه با نیروی دریایی ارتش در راستای تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در نشست خبری با اصحاب رسانه در زائر سرای رضوی طرق گفت: موسسه بیت الاحزان در سال ۷۵ تاسیس شد و اکنون ۲۷ سال است که مشغول فعالیت است.

وی افزود: این موسسه یکی از بزرگترین موسسات قرآنی کشور محسوب می‌شود که ۲۰۰ شعبه در کشور داشته و مبدع طرح حفظ یکساله قرآن کریم است. همچنین ۱۵ مرکز حفظ شبانه روزی قرآن کریم تحت برنامه‌های این موسسه فعال هستند.

شاهسونی خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ طرح رحله که مخصوص تابستان است، توسط این مجموعه برگزار می‌شود. امسال مجموعا دو هزار و ۵۰۰ ثبت نام کننده در طرح شبانه روزی و رحله داشتیم. طرح رحله یک اردوی قرآنی است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: طرح جدیدی با عنوان” حفظ همراه با تحصیل” دو سال است و با حمایت آموزش و پرورش شروع کرده‌ایم. این طرح که مدارس جدیدی محسوب می‌شود، دانش آموزان سه ساعت فعالیت قرآنی و سه ساعت درس های معمول آموزش و پرورش را می‌گذرانند.

وی یادآور شد: این طرح مخصوص دانش آموزان متوسطه اول است و دانش آموزان این مدارس در مدت سه سال حافظ کل قرآن می‌شوند.سال گذشته ۱۰ مدرسه و امسال ۳۵ مدرسه تحت پوشش این طرح هستند.

شاهسونی ادامه داد: سعی داریم در سال آینده با همکاری آموزش و پرورش تعداد مدارس را  ۱۰۰ مدرسه برسانیم. تمرکز این طرح بر استان فارس است، اما در استان‌های خراسان رضوی، تهران، قم، یزد و کرمان نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: موسسه بیت الاحزان از شهرستان استهبان استان فارس شروع به فعالیت کرد که یک مدل توسعه ای است. معمولا طرح های توسعه از مرکز کشور شروع و به شهرها و روستاها کشیده می شوند، اما موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) از دهستان “خیر” استهبان شکل گرفت و اکنون نقاط مختلف کشور را تحت پوشش دارد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار نفر در طرح حفظ بکساله و ۱۰۰ هزار نفر در اجزاء و بیش از ده‌ها هزار نفر در کلاس های عمومی که در دیگر موسسات قرآنی نیز برگزار می‌شود، در این ۲۷ سال تربیت شده‌اند. همچنین سال گذشته جمعا هفت هزار نفر در آزمون‌های دارالقران الکریم شرکت کردند که ۶۰۰ نفر از اعضای موسسه بیت الاحزان بوده که در نوع خود منحصر به فرد و بی نظیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *