نمره بیست این هفته به موسسه قرآنی بیت الاحزان داده می شود ، این موسسه بی سر و صدا حدود بیست سال پیش از دهستان”خیر” در شهر استهبان استان فارس کار خود را آغاز و امروز تمام ایران را تکان داده است.

این موسسه که بر روی حفظ قرآن کار می کند، تاکنون ۲۰۰ شعبه در شهرهای مختلف کشور ایجاد کرده است. هزاران حافظ تربیت و صدها دانش آموز پایه های مختلف در مدارس قرآنی حافظ اجزا و یا کل قرآن کریم شده اند.

موسسه بیت الاحزان پا را از مدارس فراتر گذاشته و با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ده ها نظامی را حافظ و مربی قرآن بر روی ناوهای جمهوری اسلامی ایران کرده است ، آنان با کمک مربیان در دل آب های بین المللی و ماموریت های دشوار دریایی با قرآن مانوس می شوند .

امروز با افتخار پس از ۲۰ سال تلاش و کوشش و بدون دریافت بودجه دولتی هزاران نفر توسط این موسسه حافظ قرآن شده اند و این در حالی است که سازمان های فرهنگی با بودجه های کلان دولتی یک صدم این موسسه هم کارایی نداشته اند .

نمره بیست این هفته به موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) داده می شود ، عرض تبریک به حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی مدیر این موسسه که با تلاش شبانه روزی پس از بیست سال امروز قطب قرآنی کشور شده است و علاوه بر ایران ده ها حافظ قرآن از کشورهای عراق، لبنان، پاکستان ، هند ، چین  و .. را نیز تربیت کرده است

پاداش معنوی آنان با خدای قرآن است اگر چه همچنان از دل یک روستا به فعالیت های قرآنی ادامه می دهند .

 

نویسنده : سید حسین میرپور

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پاژنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *