رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان این که مشهد شهر زائر پذیر است، گفت: تامین داروی مورد نیاز زائران دهه پایانی صفر جدی گرفته شود

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر سید علی جعفری نژاد رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز داروساز گفت: کمبود دارویی تا حدودی برطرف شده است، اما در زمینه تامین شیر خشک همچنان دچار مشکل هستیم.

وی افزود: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست داریم که سهمیه داروی خراسان رضوی را در ایام دهه پایانی ماه صفر بیشتر کنند، این شهر زائر پذیر و متاسفانه سهمیه آن نسبت به جمعیت بسیار کم است.

جعفری خاطرنشان کرد: در سطح شهر مشهد تعداد ۸۰۰  و در کل استان هزار و 200 داروخانه داریم، پرداختی بیمه‌ها از اردیبهشت ماه عقب افتاده  و داروخانه‌ها به دلیل افزایش قیمت دارو با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی یادآور شد: همکاران ما به دلیل آن که چک‌های مدت‌دار دارند و از سوی دیگر بیمه سهم  آنان را پرداخت نکرده ، اقدام به فروش خودرو، مسکن و زمین شخصی خود کرده‌اند

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان این که سود دارو در کشورهای اطراف ما ۳۰ الی ۳۵ درصد و در ایران زیر ۱۰ درصد از گفت: یکی از دلایل مهاجرت پزشکان همین موضوع است، فروش برخی داروها فقط تا ۵ درصد سود دارد، این در حالی است که هیچ صنفی با این میزان سود فعالیت نمی کند.

وی در پایان از رسانه‌ها درخواست کرد تا آنان را در پیگیری مطالبات واحدهای صنفی داروخانه‌ها یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *