مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از آغاز اجرای عملیات یادمان شهدای گمنام کوهسنگی در هفته دفاع مقدس خبر داد

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده، در نشست خبری گرامیداشت هفته مقدس با اصحاب رسانه که در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس نزدیک دو ماه پیش در استان تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد در اکثر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و یگان‌های استان گسترش یافته است. همچنین در تمام شهرستان‌ها استان ستاد مشابه، شکل گرفته که تاکنون ۱۵۰ ستاد فرعی تشکیل گردیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: در سامانه ملی مناسبت‌های دفاع مقدس تاکنون سه هزار برنامه بارگذاری و هزار و ۹۸۷ گزارش تائید شده است، که دارای گستردگی و تنوع و تخصص خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : برنامه ویژه امسال در ۲۹ شهریور، دیدار و تجلیل از میثاق پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان عرصه مقاومت با مقام معظم رهبری است. در این برنامه قریب ۱۶ هزار نفر در سطح استان بصورت ویدئو کنفرانسی و شبکه ملی شرکت خواهند داشت.

یوسفعلیزاده همچنین گفت : ۵۰ درصد شرکت کنندگان زنان هستند. در مرکز استان این مراسم در سالن قدس حرم مطهر خواهد بود.

وی افزود: برنامه دیگری که هر سال انجام می‌گیرد، رژه نیروهای مسلح در مراکز استان سراسر کشور است. در مشهد رژه نیروهای مسلح را روز ۳۱ شهریور در بلوار نماز خواهیم داشت. نمایش آئینی ” نوری در نیم روز” با محوریت شهید شوشتری به مدت ۳۰ شب برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: عطر افشانی و تجدید عهد با شهدا در هزار و ۴۰۰ نقطه سطح استان، حضور بسیجیان و رزمندگان در ۶۰ نماز جمعه و سخنرانی حماسه گران دفاع مقدس، رونمایی از ۲۸ کتاب تالیف شده اعم از مکتوب و صوتی، نمایشگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و هنری در دستگاه‌ها و مجموعه‌های سطح استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

یوسفعلی زاده با بیان این که یادواره شهدا در روستاها، بخش‌ها و شهرها برگزار می‌شود، ادامه داد: کنگره ملی شهرستان نیشابور بزرگ در آخر مهرماه برگزار می شود. همچنین ۱۵ یادمان شهید گمنام در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *