نمره ۲۰ این هفته به حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی داده می‌شود

هفته گذشته و در یک اقدام بی‌نظیر دو کار مهم برای توان یابان و ناشنوایان در حرم مطهر رضوی انجام شد

در حالی که روزانه دو نوبت زائرین و توان یابان می‌توانند از زیارت ویژه استفاده کنند، این زمان به سه نوبت در روز افزایش پیدا کرد.

توان یابان در گذشته صبح‌ها و عصرها می‌توانستند از زیارت ویژه استفاده کنند، اما در این هفته آستان قدس رضوی این زمان را به سه نوبت افزایش داد و از این پس توان یابان می‌توانند از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ شب نیز به زیارت حضرت رضا علیه السلام نائل شوند.

زیارت توان یابان اقدام شگرفی است از گذشته‌ای نه چندان دور در حرم مطهر رضوی برقرار شد و اینک به سه نوبت در روز افزایش یافته که خود قابل تقدیر است، راستی اگر این برنامه برقرار نبود، افراد ناتوان چگونه می توانستند زیارت کنند .

اما اقدام دیگر آستان قدس رضوی در این هفته کاری بود که برای اولین بار در طول تاریخ اتفاق افتاد، در مراسم غبارروبی ضریح مطهر رضوی این بار ناشنوایان به عنوان میهمان ویژه دعوت شدند و مراسم غبارروبی با حضور آنان برگزار شد کاری که تاکنون سابقه نداشته است .

در روزگاری که معلولین و ناشنوایان را کسی به حساب نمی‌آورد و برخی از افراد جامعه با آنان نامهربان هستند این اقدام در نوع خود بی‌نظیر است و نشان می‌دهد آستان قدس رضوی در کنار تمامی حدماتی که به زائران می دهد ، ناشنوایان را نیز فراموش نکرده است که جای تقدیر دارد.

نمره ۲۰ این هفته به حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی داده می‌شود، عرض تبریک به محضر ایشان و سایر همکاران او که شرایط زیارت آسان و راحت را برای توان یابان  و ناشنوایان فراهم کرده‌اند.

اجر و پاداش این اقدام خوب حتما نزدحضرت رضا (ع) محفوظ است.

 

نویسنده : سید حسین میرپور 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پاژنگار  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *