در راستای تعهدات بین المللی و الزام اجلاس گلاسکو در سال 2021 مبنی بر توقف انتشار گاز دی اکسید کربن درجو توسط کشورهای جهان ، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مسئولیت اجرایی آن را عهده دارشد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، این طرح با هدف کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و افزایش سرانه فضای سبز درسال 1401 در حالی در دست اقدام قرار گرفت که پشتوانه مردمی و همکاری تمام مسئولین اجرایی کشور و به تبع استان خراسان رضوی ، ضامن موفقیت اجرای آن شد.

همت تمام کسانی که دغدغه داشتن ایرانی سرسبز و قوی دارند باعث شد تا در یک هم افزایی جمعی تولید نهال در کشور آغاز شود به گونه ای که در سطح کل کشور 192 نهالستان در سطحی معادل 11 هزار هکتار فعال شد و عملا تمام شهرها و روستاهای کشور تبدیل به کارگاه فعال تولید نهال شدند.

استان خراسان رضوی با تعهد تولید سالانه 22 میلیون نهال و  هشت و نیم میلیون کاشت 9 نهالستان خود را فعال کرد و از تولید سالانه یک میلیون نهال به تولید بیش از 30 میلیون نهال در سال جاری رسید که 16 میلیون آن تولید نهالستان های دولتی است و در کنار استان خوزستان پیشتاز در تولید نهال کشور شد.

این طرح مردمی و ملی در ایستگاه دوم خود وارد فاز کاشت نهال های تولیدی شده است لذا نهال کاری بزرگ خانوادگی  با حضور خانواده ها ، مردم طبیعت دوست ، سمن ها ، دانش آموزان  ومسئولین استانی روز شنبه 11 آذر ماه راس ساعت 9 صبح در کمربند جنوبی سبز مشهد واقع در انتهاب بلوار لادن برگزار خواهد شد. تا یک بار دیگر شاهد ایرانی سبز و آباد باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *