رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان خواف از کاشت هزار و 200 نهال کاج در کوشک تاریخی سلامه هم‌زمان با هفته بسیج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ،  محمود باعقیده با اعلام این خبر افزود: این مراسم نهال‌کاری با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، تعدادی از روسای ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر سلامه و جمعی از بسیجیان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی شهرستان خواف ادامه داد: کوشک سلامه که با شماره شش هزا و 430 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده  یکی از آثار باشکوه و ارزشمند به‌جای مانده از دوره سلجوقیان است که حمدالله مستوفی در کتاب نزهت القلوب از آن به عنوان عمارتی نیکو یاد کرده است.

باعقیده گفت: این بنا در طول زمان تخریب و به تلی از خاک تبدیل شد تا اینکه در دهه سی هجری شمسی توسط مرحوم محمد قرشی بازسازی و مرمت شد و به شیوه چهار باغ ایرانی نهال کاری شد.

او یاد آور شد: در سال‌های اخیر با توجه به آفتی که در باغ شیوع پیدا کرد تعداد زیادی از این درختان خشک شد که  با سعی و اهتمام مرتضی قرشی مالک فعلی کوشک برنامه ساماندهی و احیای فضای سبز آن در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس هزار و 200 اصله درخت در ضلع شمالی کوشک کاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *