جلسه مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، جلسه مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، محمدحسین روشنک، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل مجمع خیرین و مرتضی کرباسی، خزانه دار و عضو هیات مدیره مجمع و جمعی دیگر از اعضای مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: با افتخار اعلام می‌کنم، خراسان رضوی پیشتاز در ثبت قانونی مجمع خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی و نخستین استان بوده که در این مسیر قدم گذاشته است. این مجمع موجب حضور پررنگ خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی شد.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی ثابت کرد که نباید به منابع مالی دولتی در حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابخانه اکتفا کرد و استفاده از ظرفیت خیرین، کارخانجات، صنایع صنعتی و … یک حرکت رو به جلو و پیشرفتی عظیم است.

سبزیان با اشاره به نسل جدید و ارائه خدمات نوین در کتابخانه‌ها، اظهار کرد: امروز هنگامی که از کتابخانه صحبت می‌شود در واقع از یک شاخص بزرگ و توسعه یافته جامعه صحبت می‌شود. تاکید می‌کنم، همانگونه که اقتصاد در توسعه جامعه مهم است، فرهنگ نیز در ساختار و تشکیل یک جامعه متمدن بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که بیشتر کتابخانه‌های سیار ماحصل همکاری خیرین بوده است، گفت: استان خراسان رضوی تا به امروز با وجود 11 کتابخانه سیار رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است. امروز کشورهای توسعه یافته به سمت ایجاد کتابخانه‌های سیار در حال حرکت هستند و این امر به جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم برخوردار و دور افتاده انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه به توضیحاتی پیرامون فعالیت کتابخانه های سیار و حضور شاخص آنان در برگزاری فعالیت ها و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور در مناطق مختلف استان پرداخت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از افتتاح چند کتابخانه مستقر از محل مشارکت خیرین خبر داد و افزود: از جمله این کتابخانه‌ها می‌توان به یک کتابخانه سیار و دومین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای  روستای ساق شهرستان زاوه و چهار کتابخانه در شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود برخی مناطق در استان که امکان ایجاد و یا احداث کتابخانه سیار و مستقر  نیست، پیشنهاد اهدای بسته‌های مطالعاتی به مساجد این مناطق و گردش کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *