معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از افتتاح 5 نمایشگاه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز در موزه بزرگ خراسان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری پاژنگار،  احسان زهره وندی در مراسم افتتاح این نمایشگاه‌ها اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها شامل نمایشگاه هلال نوروز، سکه ها و مدال های تاریخی نمایشگاه هزاره های سنگی، آبگینه و نمایشگاه عکس‌های قدیمی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بااشاره به سفر میلیون‌ها زائر و گردشگر به مشهد افزود: ایام نوروز فرصت مناسبی برای بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی است و از آن جایی که موزه بزرگ خراسان در منطقه تفریحی و فرهنگی کوهسنگی مشهد قرار دارد، می‌تواند میزبان مناسبی برای گردشگران و همشهریان مشهدی باشد.

زهره وندی تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها تصاویر قدیمی شهر مشهد، سکه ها و مدال های تاریخی، سنگ های تاریخی، شیشه و آبگینه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

او درباره جزئیات آثار نمایشگاه‌ها گفت: 13 تا تابلوی منتخب عکس های منتخب نوروز در حرم امام رضا (ع)، 170 سکه و مدال تاریخی، 20 قلم شی سنگی شامل ابزارهای سنگی، ظروف و …، 19  اثر شیشه ای شامل زیورآلات شیشه ای.عطردان و امفیه دان و … به نمایش گذاشته شده است.

او گفت: این نمایشگاه ها از 28 اسفند همه روز از ساعت 9 تا 20 در محل موزه بزرگ خراسان دایر است.

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *