معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این که در روزهای پایانی صفر برنامه های ویژه برای جابجایی مردم تدارک دیده ایم، گفت: امکانات حمل و نقل سایر استان ها به مشهد می آید.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، مهندس خلیل منبتی معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: محدودیت های ترافیکی از دوم تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: تعداد هزار و 700 پارکینگ خودرو شناسایی شده است که این علاوه بر سه هزار پارکینگ بخش خصوصی است.

منبتی خاطر نشان کرد: ما هر چقدر پارکینگ در اطراف حرم بسازیم، باز هم خودرو می آورند و باعث ترافیک می شود . باید پارک سوار ایجاد کنیم که مردم خودروهایشان را در آن جا گذاشته و به طرف حرم بیایند .تعداد 30 عدد میدل باس خریداری کرده ایم که از آن ها برای خطوط کوتاه استفاده می کنیم.

معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد سپس به عملکرد این معاونت در مراسم باشکوه اربعین پرداخت و گفت: متاسفانه شرکت های مسافربری نتوانستند سرویس مناسب برای زائرین اربعین در ترمینال بگذارند. در پایانه حمل و نقل ورود پیدا کردیم و قرار شد از اتوبوس های درون شهری استفاده شود و البته پلیس راهور در این زمینه کمک بسیار زیادی کرد .

وی افزود: در کشور عراق تعداد 150 دستگاه اتوبوس به مرز اعزام شد تا زائران را مجانی از مرز تا نجف انتقال دهد، در عراق هزینه حمل و نقل بسیار گران و از 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان از زائرین دریافت می شد.

منبتی خاطرنشان کرد: اتوبوس ها را به داخل مرز انتقال دادیم و روزانه چند هزار نفر از مرز تا پارکینگ بزرگ اربعین جابجا می شدند و سپس تعداد 5 هزار نفر را نیز از مهران تا قم، تهران و مشهد منتقل کردیم.

وی یادآور شد: تعداد 25 هزار نفر از مرز میرجاوه و ریمدان وارد کشور شده و در مراسم عزاداری دهه آخر صفر شرکت می کنند . امسال تعداد 160 نفر پاکبان برای حفظ نظم به ما کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *