معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از اجرای طرح کشت قراردادی گندم خبر داد و گفت: کشت قراردادی  مشکل نقدینگی برای کاشت گندم را مرتفع می کند .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، محمد میری دیسفانی با اشاره به این که دولت سیزدهم در نخستین روزهای سال‌جاری قیمت خرید تضمینی گندم را به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دادو این موضوع کشاورزان را دل گرم کرد، اظهار داشت : طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان در شهرستان اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت :این طرح مزایای خوبی دارد که گندم‌کاران با استفاده از آن می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

میری دیسفانی با اشاره به مراحل عقد قرارداد میان کشاورزان با دولت در اجرای این طرح، بیان داشت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به کارشناسان پهنه خود در مراکز جهاد کشاورزی اطلاعات سطح زیرکشت گندم آبی در سامانه پهنه‌بندی ثبت نمایند.

وی خاطرنشان کرد : طرح کشت قراردادی گندم در شهرستان تنها برای گندم آبی اجرا می گردد و حتی کشاورزانی که کشت خود را انجام داده‌اند نیز می‌توانند قرارداد یاد شده را امضا و از مزایای درنظر گرفته شده در این طرح از جمله در بحث کود، بیمه و کرایه حمل محصول استفاده کنند و در پایان نیز محصول خود را در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

وی گفت :  با اجرای کشت قراردادی گندم، فرصت مطلوبی برای کشاورزان فراهم شده تا با مشارکت در اجرا، قسمتی از نهاده‌های مورد نیازشان تأمین شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *