رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که یکی از کارهایی که به طور معمول صورت می‌گیرد، تشدید نظارت، بازرسی و کنترل مسائل بهداشتی در پایانه‌ها است، گفت: در خصوص حوادث نامتعارف نیز ارتقاء آمادگی نسبت به پرسنل صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر محمد علی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برنامه‌ریزی برای کلاس‌های آموزشی انجام شده است. هماهنگی با آزمایشگاه‌های کنترل غذا و آب ، اطلاع‌‎رسانی‌های عمومی و تلفن ۱۹۱ برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره‌ها از دیگر اقدامات هستند.

وی با اشاره به این که هماهنگی با داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام شده است، تصریح کرد: دپوی استراتژیک داروها، جلسات توزیع دارو با هماهنگی کلیه شرکت‌های پخش فرآورده‌ها و تمهیدات لازم در خصوص دارالشفا انجام شده است. ۱۷۶ داروخانه فعال شبانه‌روزی و ۷۱ داروخانه بیمارستانی در استان داریم که ۱۰۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۴۵ بیمارستانی در مشهد فعال هستند.

کیانی خاطرنشان کرد: دو پایگاه انتقال خون، یکی در تقی‌آباد و دیگری پایگاه امید در طبقه منهای یک مجتمع امید در خیابان شیرازی سه در نوبت‌های صبح و عصر ایام غیر تعطیل و صبح ایام تعطیل فعال خواهند بود. پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های سبزوار، گناباد، قوچان، نیشابور و تربت حیدریه در شیفت صبح ایام غیر تعطیل فعال هستند. بخش‌های فنی اداره کل انتقال خون به منظور تامین حداکثری انواع فرآورده‌های خونی سالم نیز فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هماهنگی با اداره کل محیط زیست استان انجام شده است. برنامه‌ریزی جهت اعلام وضعیت آلودگی هوا به صورت روزانه و در همکاری با شهرداری انجام می‌شود. هماهنگی لازم با شهرداری در خصوص مدیریت پسماندها و حفط محیط زیست، آماده‌باش یگان حفاظت محیط زیست، بازدید و نظارت محیطی و انجام پایش‌های زیست‌محیطی شبانه‌روزی از دیگر اقدامات است. کد تلفنی ۱۵۴۰ برای گزارش تخلفات زیست‌محیطی در اختیار زائران قرار دارد.

وی افزود: در هماهنگی با اداره کل دامپزشکی، فعال بودن ستاد مرکزی اداره کل، فعال بودن آزمایشگاه مواد غذایی دامپزشکی، تشدید نظارت‌های بهداشتی اداره کل در قالب ۳۴ اکیپ ثابت و ۸۲ اکیپ سیار با حضور ۲۳۲ نفر، تشدید نظارت و برنامه‌ریزی کشیک در کشتارگاه‌ها، همکاری با ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی و کد تلفن ۱۵۱۲ برنامه‌ریزی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *