معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در عملیات وسیعی،  75مورد دیوارکشی , 13مورد بنای در حال ساخت، محوطه استخر و جدول کشی به مساحت15هزار متر  در پهنه ای به وسعت 106هکتار با مجموع 26هکتار ساخت و ساز  غیرمجاز در اراضی نجم در بخش تبادکان  تخریب  شد .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، محمد میری دیسفانی معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی مشهد به خبرنگار ما گفت: امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغ ها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری این مدیریت است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط گشت امور اراضی رصد گردیده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی بیان کرد:  پس از گشت و رصد، متوجه حجم وسیعی از تغییر کاربری های غیرمجاز در  روستای نجم توابع بخش تبادکان شدیم.

محمد میری دیسفانی خاطر نشان کرد : در این راستا  از گسترش یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده از طریق احکام صادره توسط مقام محترم قضایی اقدام لازم صورت گرفت.

وی گفت : با پیگیری‌های انجام شده از طریق اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مراجع قضایی و انتظامی و با همکاری کارکنان زحمت کش اداره امور اراضی شهرستان مشهد  و با بسیج کلیه امکانات ، عملیات قلع و قمع  75مورد دیوارکشی , 13مورد بنای در حال ساخت ، ۱۵هزار متر مربع محوطه استخر و جدول کشی در پهنه ای به وسعت 106هکتار با مجموع 26هکتار ساخت و ساز  غیرمجاز در اراضی نجم در بخش تبادکان  انجام گرفت .

میری دیسفانی متذکر شد : شهروندان در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهر مشهد دقت کافی را به خرج دهند و از مراجع ذیصلاح استعلامات لازم را اخذ کنند و به استناد وعدهای افراد سودجو و دلال های زمین اقدام به خرید زمین نکنند که سرمایه گذاری آ نها در نهایت دچار خسران خواهدشد.

همچنین وی ازخریداران ملک های دارای تغییر کاربری درخواست کرد قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی جهادکشاورزی در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز  استعلام نمایند.

خبرنگار : حسین ضیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *