مدیر شرکت مخابرات استان خراسان رضوی با بیان این که شرکت مخابرات آمادگی نصب تکنولوژی G5  در سطح استان را دارد، گفت : تحریم‌ها باعث عدم تحقق این موضوع شده است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حسن اروجی مدیر عامل شرکت مخابرات استان خراسان رضوی دریازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که با حضور اعضای کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار شد، گفت: شرکت مخابرات در سه حوزه تلفن ثابت، دیتا و تلفن همراه فعالیت می‌کند.

وی افزود : برای ایام نوروز ۱۳۱ سایت جدید در استان ایجاد شد که ۸۷ سایت در مشهد بود. همچنین ۴۱۴ سایت را نیز ارتقاء تکنولوژی دادیم. در سال جدید هیچ مشکل در سطح حرم و اطراف حرم مشاهده نشد.

وی با بیان این که همه خدمات در حوزه ارتباطات در بستر تلفن ثابت کار نمی‌کند و اگر در تلفن ثابت مشکلی پیش آید، هیچ کاری انجام نمی‌گیرد، افزود: در ایام نوروز شیفت پاسخگویی داشتیم و ۸۰ محل پاسخگویی برای ژائرین در سطح شهر و بین شهری پیش بینی شده بود.

اروجی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و کار توسعه‌ای انجام شد که ۶۵ درصد متعلق به شهر مشهد بود. برای سال آینده برنامه ریزی مفصل داریم.

امین بیاتی، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات در این نشست اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کیفیت سرویس‌دهی در محدوده حرم و شهر مشهد به تبع کل استان اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که امسال این اقدامات هماهنگ‌تر و بهتر بود.

وی خاطر نشان کرد : هماهنگی بی‌نظیر با آستان قدس رضوی نیز منجر به این شد که در تعطیلات نوروز توانستیم سرویس باکیفیتی ارایه دهیم.

وی افزود: چهار سایت سیار ارتباطی در محدوده حرم قرار گرفت که پوشش صوت و اینترنت را افزایش دهد. هشت سایت جدید همراه اول نیز راه‌اندازی شد.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تصریح کرد: کیفیت شبکه به صورت لحظه‌ای بررسی می‌شود تا اگر مشکلی وجود داشت برطرف شود. گشت‌های فنی و زیرساختی نیز به صورت ۲۴ ساعته در حال بررسی هستند

وی افزود: یکی از این اقدامات ما برای نوروز تامین پهنای باند فرکانسی مورد نیاز اپراتورهای تلفن‌های همراه در محدوده حرم رضوی بود. میزان شبکه‌ای که اکنون در محدوده حرم در حال بهره‌برداری است، نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است. تامین سلامت فضای فرکانسی و پهنای باند اپراتورها، تسریع در ترخیص تجهیزات اپراتورها و سامانه ۱۹۵ که نقطه نظرات و شکایات منعکس تا رسیدگی شود از جمله فعالیت ها بوده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *