درنشست خبری و آیین رونمایی از آثار آیت الله سید علی شهرستانی و تقدیر از شخصیت علمی ایشان در موسسه علمی پژوهشی کلامنا حجه الاسلام و المسلمین منتظر مدیر اجرایی موسسه کلامنا گفت: موسسه علمی پژوهشی کلامنا از سال 97 تحت اشراف بزرگان حوزه در جهت تبیین معارف دینی تاسیس شده است .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حجت الاسلام منتظر در ادامه افزود : اسم این موسسه از کلام امام رضا که فرمودند: لو علمو الناس محاسن کلامنا گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: موسسه کلامنا از سال گذشته گامی برای معرفی آثار و اندیشه بزرگان حوزه برداشته است، زیرا ما معتقدیم باید از این بزرگان در زمان حیاتشان تجلیل شود. متاسفانه در جامعه این گونه مرسوم شده است که از بزرگان پس از فوت آنها تجلیل می گردد.

مدیر اجرایی موسسه کلامنا در ادامه گفت: اولین حرکت نکوداشت علامه حکیمی، دومین برنامه نشست نکوداشت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت اولین سالگرد رحلت ایشان و سومین برنامه آیین رونمایی یکی از آثار اعتقادی کتاب شرح زیارت جامعه کبیره آیت الله مرتضوی بود و در برنامه چهارم قرار است از مجموعه آثار علامه محقق آیت الله شهرستانی رونمایی و تجلیل شود.

در ادامه این برنامه حجه الاسلام و المسلمین تحقیقی، دبیر اجرایی مراسم در خصوص شخصیت آیت الله شهرستانی گفت: ایشان در سال 1337 در شهر کربلا در خانواده ای اهل علم و مذهبی به دنیا آمده و اجداد ایشان از علما و بزرگان شهر کربلا بوده اند.

وی افزود : بعد از گذراندن دوره متوسطه در کربلا وارد حوزه علمیه کربلا شده و در محضر اساتید مانند آیت الله بیضایی و … دروس ابتدایی را گذراندند و در سال 1356 به دلیل محدودیت های دولت بعث به ایران عزیمت نموده و در مشهد ساکن شدند.

حجت الاسلام تحقیقی خاطر نشان کرد: در محضر آیت الله صالحی و فلسفی و مرتضوی دروس را فراگرفته و پس از گذراندن علوم سطح وارد درس خارج آیت الله شمس فلسفی و مرتضوی شده اند و تقریرات این بزرگواران را به زبان عربی نوشته و فعالیت تالیف ایشان شروع شد

وی یادآور شد: آیت الله شهرستانی مجلاتی را مثل مجله الارشاد و مقالاتی را به رشته تحریر نوشته و مجله تراثنا که متعلق به آستان مقدس حسینی است، تدوین و تالیف کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *