با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان رضوی، جمعی از مسئولین استانی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شهرک صنعتی رضوی، به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در بخش رضویه مشهد به بهره‌برداری رسید

به‌گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آئین بهره‌برداری شهرک صنعتی رضوی گفت: در دو سال اخیر تاکید وزارت صمت بر زیرساخت‌هایی است که گره‌های چند ساله داشته اند .

وی افزود: یکی از اولویت کشور موضوع تولید است و نشان دهنده آن است که تمام اقدامات حول محور تولید و الزامات بر بخش تولید باید صورت گیرد. سیاست وزارت صمت بر این است که واحدهای صنعتی در شهرک‌ها مستقر شوند

وی افزود: زیرساخت‌های خارج از شهرک‌های صنعتی انجام نمی‌گیرد. لذا برای شهرک سازی اقدامات جدی انجام می‌شود. در این دوساله اقدامات خوبی انجام گرفته است. هزار و ۵۰۰ مگاوات برق و ۱۳ هزار هکتار زمین صنعتی به ظرفیت شهرک‌ها اضافه شده است.

نیازی اظهار کرد: در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی توسط دولت، مصوبه گرفته شده است که اگر بخش خصوصی وارد ساخت شهرک شود از هزینه بهره‌برداری و زمین مستثنی می‌شود. همچنین مشوق‌های شهرک سازی توسط بخش خصوصی در وزارت دنبال می‌گردد.

سرپرست وزارت صمت همچنین خبر داد: در برنامه هفتم چند محورمهم و بنیادی برای فعالیت شهرک‌های صنعتی پیشنهاد کردیم و مصوب شده است. یک محور، شهرک واحدهای صنفی، خرد و کوچک است.

وی خاطر تشان کرد : محوردوم، در شهرک‌های صنعتی زمین‌های است که تملک شده اما استفاده نگردیده است. با کمک کمیته سه نفره استان‌ها این زمین‌ها سلب مالکیت می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر تامین زیرساخت برای حوزه اقتصاد دانش بنیان است که با دیگر صنایع متفاوت است. ۴۰ شهرک دانش بنیان باید توسط شرکت صنایع کوچک و شهرک‌ها تاسیس گردد که ۲۰ شهرک جانمایی شده و ۲۰ شهرک در حال مطالعه هستند.

سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: ما به جای شهرک سازی باید به سمت شهر صنعتی حرکت کنیم که الزاماتی نیاز دارد. وجود خط ریلی، فرودگاه، بندر خشک و… نیاز اولیه صنایع صنعتی است. اگر بحث شهرهای صنعتی دنبال می‌شود قابل پیاده سازی است. امیدواریم این شهرک صنعتی رضوی باعث رشد اقتصادی برای مشهد، خراسان رضوی و کشور گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *