مهم ترین ماموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات توسعه و بازسازی حرم های ائمه معصومین(ع) در عراق است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، غلامرضا احمدی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : کار ستاد اطلاع‌رسانی، جلب آرا و تاثیرگذاری در بذل و بخشش جهت بازسازی عتبات عالیات در عراق است

وی افزود : مرز خسروی پس از هشت سال گشوده شد و در دو سالی که از بازگشایی این مرز می گذرد اقدامات خوبی برای رفاه حال زوار صورت گرفته است.

احمدی خاطر نشان کرد: با همکاری ارتش پارکینگ ۷۰ هکتاری در مرز خسروی برای امنیت خودروی زائران فراهم شده است. همچنین تعداد ۱۲۴ موکب از خراسان رضوی برای ارائه خدمت به زائران اربعین اعزام شده اند.

وی یادآور شد : از این تعداد 93 موکب در کربلا و نجف، 24 موکب در کاظمین و سامرا و هفت موکب در پایانه‌های خروجی مرزی مستقر خواهند شد. علاوه بر آن تعداد ۶۵۰ کامیون تجهیزات از سوی این تعداد موکب تدارک دیده شده است.

احمدی با اشاره به این که پذیرایی از ۳۱۰ هزار نفر در وعده صبحانه، ۳۳۶ هزار در وعده ناهار و ۳۱۶ هزار نفردر وعده شام روزانه با میان وعده برای زائران پیش‌بینی شده است، گفت :اقلام اساسی از جمله گوشت، آرد، برنج و قند که در دست دولت است با قیمت کمی پایین تر در اختیار مواکب قرار می گیرد که این خود کمک خوبی است.

وی افزود : زیرساخت‌های ترابری آمادگی این حجم از زائران را برای تشرف به عتبات در یک بازه زمانی پیک ندارد. در سال جاری در حوزه اسکان ۷۰ درصد و در بخش پذیرایی دو برابر افزایش را شاهد هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در خصوص ارائه خدمات مواکب ایران نسبت به عراق خاطر نشان کرد:  ۹۰ درصد از خدمات اسکان و پذیرایی از سوی مردم عراق و ۱۰ درصد دیگر توسط مواکب سراسر ایران انجام می‌گیرد. ضمن آن که موکب‌های ایرانی تا دو روز پس از اربعین ارائه خدمت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *