رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مراسم اجتماع و پیاده روی جاماندگان اربعین در روز جهارشنبه هفته جاری  از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پازنگار ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سلطانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون اجتماع عظیم جاماندگان اربعین, در محل دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت : نمره کشور در عزاداری‌ها، محرم و صفر بیست است، اما در اعیاد، جشن‌ها و ولادت ائمه اطهار کمرنگ جلوه می‌کند.

وی افزود: جامعه ما همانگونه که در عزاداری‌ها محزون است باید در ولادت ائمه و جشن‌های ملی و مذهبی مسرور باشد. جامعه باید در شادی‌ها ایمان ، اعتقاد و توسعه و هم در بزرگداشت شهادت ائمه سربلند باشد.

ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه هر فرد، گروه، شخص و رسانه که باعث شود ایمان، اعتقاد و باور امید در جامعه بخصوص نسل جوان اضافه گردد، بالاترین کمک را به اسلام و دین کرده است، و هر کس روحیه ایمان، اعتقاد و امید جامعه را کمرنگ نماید، چه خواسته و چه ناخواسته، در زمین دشمن حرکت کرده است.

حجت ‌الاسلام سلطانی تصریح کرد: چند سالی مراسم پیاده روی ” جاماندگان اربعین ” باب شده است که در واقع حرکت این افراد در همان راه زائرین پیاده امام حسین (ع) است. امسال در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه در مشهد مراسم اجتماع و پیاده رویی از ساعت ۸ صبح از میدان ۱۵ خرداد با حضور زائرین و مجاورین آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ شب ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این حرکت تحت عنوان جبران زیارت سیدالشهداء و عرض تسلیت به حضرت رضا(ع) شکل می‌گیرد. در مسیر ۱۱۰ موکب با همکاری هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی آمادة خدمت رسانی و ایجاد تسهیلات برپا می‌گردد. برای اقامه نماز اول وقت ظهر و عصر و مغرب و عشاء در میدان بسیج مقابل خیابان کفایی پیش بینی نماز جماعت اول وقت شده است.

 

وی در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده نیز توضیح داد: برنامه ما از ساعت ۸ تا ۹ صبح خواهد بود که اجرای مداحی، قرائت زیارت اربعین و حرکت به سمت حرم مطهر رضوی است. مانند مراسمات قبل شورای هیات مذهبی، شهرداری مشهد، امور مساجد، فرمانداری و صدا و سیما یاری کننده ما خواهند بود.

وی تاکید کرد: در روز مراسم گروه‌های مردمی و اشخاص اگر نذری دارند می‌توانند در این ۱۱۰ موکب با هماهنگی قبلی، شخصا یا توسط مسئولین موکب توزیع و یا مشارکت داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *