معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می شود امسال حدود هشت میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهدمقدس سفر کنند.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار،حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد در اولین نشست خبری قرارگاه عملیاتی دهه آخرصفر که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به این که عملیات خدمت‌ رسانی از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است، از تشرف  164 هزار و 900 زائر در 24 ساعت گذشته به مشهد مقدس خبر داد و گفت: در مقایسه با روز ابتدایی سال قبل رشد 13درصدی ورود زائر را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می شود امسال نیز  هشت میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهدمقدس سفر کنند که این تعداد سال گذشته شش میلیون و 900 هزار زائر بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان این که بیشتر زائران با خودروی شخصی خود در این ایام به مشهد سفر می کنند، افزود: از مجموع آمار ورودی زائران در 24 ساعت گذشته  324 هزار و 372 نفر از طریق وسیله شخصی، 20 هزار و 956 نفر از طریق خطوط ریلی،  11 هزار و 398 نفر از طریق هواپیما و همچنین هشت هزار و 205 نفر با اتوبوس وارد مشهد شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته دو مورد تصادفی داشتیم که منجربه پنج فوتی و چهار مصدوم شد.

گنابادی نژاد ابراز کرد: در بحث بهداشت و درمان و امداد جاده ای با استفاده از ظرفیت های استان های دیگر در راستای تامین کادر درمان، تجهیزات پزشکی و تامین دارو پیش بینی های خوبی صورت گرفته است. همچنین در حوزه هلال احمر نیز از 15 استان ماموریت یافتند که به خراسان رضوی بیایند.

وی یادآور شد: در حوزه نان و نانوایی ها نیز اقداماتی از جمله افزایش تعداد نانوایی‌ ها، افزایش نانوایی‌ های سیار، افزایش ساعات پخت و سهمیه‌ بندی آرد و نان و همچنین  واحدهای توزیع نان آماده و بسته‌ بندی شده صورت گرفته است و امید است با این اقدامات شرایط بهتری برای کسب رضایت زائران داشته باشیم.

معاون استاندار با بیان این که در حوزه خدمات شهری اقدامات خوبی صورت پذیرفته است، گفت: شهرداری مشهد به منظور تامین پارکینگ، سرویس بهداشتی و سایر خدمات شهری به صورت جدی پای کار است.

وی یادآور شد: در حوزه نظارت و ارزیابی نیز، اتحادیه ها و انجمن های صنفی با نظارت روزانه پای کار هستند تا در این حوزه مشکلی ایجاد نشود.

گنابادی نژاد اذعان کرد: در خصوص موضوع تامین راهنمای زائرمقرر شد تا میزان خدمات در این حوزه به صورت کمی و کیفی افزایش پیدا کند و در این راستا پایگاه های خودرویی راهنمای زائر نیز فعال خواهند شد. همچنین رویکرد رادیو اربعین نیز متناسب با دهه پایانی صفر تغییر پیدا خواهد کرد.

در ادامه نشست علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان رضوی افزود: به منظور رفع مشکلات ارتباطی زائران در ساعات اوج حضور زائر در حرم مطهر 13 سایت مخابراتی ثابت و چهارسایت مخابراتی سیار در حرم مطهر رضوی و صحن های مختلف نصب شده است.

وی گفت: 81 سایت نسل 5G  داریم که چهار مورد به حرم مطهر رضوی سرویس ارائه می دهند.
همچنین سید حسین موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از رشد 11 درصدی اسکان زائران در این ایام نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: چهار کمپ و 162 نقطه برای ظرفیت اسکان تاکنون به ما معرفی شده است.

وی افزود: سعی کردیم به تعداد سرویس های بهداشتی بین راهی نیز اضافه کنیم به طوری که امسال یک هزار و 470 سرویس بهداشتی جانمایی شده است.

وی گفت: قرارگاه عملیاتی خدمت به زائرین استان به صورت شبانه روزی مستقر و فعال است. و شماره ستاد در استان 38051263 و در مشهد 37045 و نیز شماره 09629 هم برای مشکلات جاده پاسخگوی 24 ساعته می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *