معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح اتمام لوله‌گذاری فاز اول خط انتقال آب شرب به مشهد از منابع غرب بازدید کرد و این پروژه به بهره برداری رسمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، انتقال آب از منابع غرب در قطعات ۱۰، ۱۶ و ۳۰ کیلومتری است. حجم انتقال آب ۹۶ میلیون مترمکعب در سال است.

داود منظور معاون رییس جمهور‌ در حاشیه این بازدید گفت: باتوجه به این که منابع تامین آب از فاصله دوری از مشهد هستند نیازمند اجرای پروژه‌هایی مانند ایجاد ایستگاه پمپاژ و غیره است

وی گفت: کارهایی که در طی سال‌های گذشته انجام شده این اطمینان را حاصل کرده که نیاز زائران را تامین و همچنین نیاز آب صنعت را هم تامین کنیم.

منظور تصریح کرد: استان خراسان رضوی قطب کشاورزی است و تامین اب برای کشاورزی و صنعت هم بسیار سخت است.

وی گفت: اجرای این طرح، یک طرح نوآورانه است. دولت آمادگی دارد منابع لازم را برای تکمیل این طرح تامین کند. ما طرح‌های توسعه‌ای تکمیل آب را پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان یک طرح مهم است که دولت با اولویت آن را پیگیری می کند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این آب به منطقه خراسان برسد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی هم در این زمینه اظهار داشت: موضوع آب در مشهد و استان اهمیت دارد و مسئله اصلی در ایام پیک مصرف‌آب است.

وی‌گفت: ما سه لایه پروژه شامل پروژه زودبازده و دراز مدت و میان مدت است که موضوع سد شوریده از پروژه‌های میان مدت و پروژه انتقال آب از دریای عمان دراز مدت است.

 

خبرنگار : سید علی میرپور 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *